تست موتور یخچال

تست موتور یخچال

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

تست موتور یخچال زمانی صورت میگیرد که گاهی اوقات بعد از سال‌ها استفاده از یخچال و انجام  ندادن سرویس های دوره‌ای متوجه میشوید موتور یا کمپرسور یخچال شما دچار خرابی شده است در اینجا باید بگوییم برای تست سلامت موتور یخچال اگر سرویس‌های دوره‌ای یخچال و تعمیر یخچال به صورت منظم انجام شود و فاصله یخچال ازپشت تا دیوار رعایت شود شما دیگر مشکل خرابی نخواهید داشت در مرحله تست کمپرسور یخچال شما متوجه علت و خرابی می شوید زیرا همیشه مشکلات فنی و قطعات دلیل خرابی موتور یخچال نخواهد بود. یکی از این مراحل تست موتور یخچال با برق مستقیم است که قبل از شروع به کار باید احتیاط کنید اما نگران نباشید ما در نمایندگی تعویض موتور یخچال خیال شما را راحت کرده ایم ما اینجا هستیم تا آموزش تست موتور یخچال را به صورت مختصر و مفید برای شما بیان کنیم.

دوست عزیز اگر مهارت خاصی در زمینه تست موتور یخچال و تعمیر آن ندارید بهتر است که از انجام این کار اجتناب کنید و حتی تعمیر آن را به نیرو‌های غیر متخصص نسپارید، زیرا نه تنها مشکل موتور یخچال رفع نخواهد شد بلکه مشکلات خیلی جدی تر و جبران ناپذیری را برای یخچال به وجود خواهند آورد.

برای تست موتور یخچال با استفاده از برق در نظر داشته باشید این کار را با احتیاط انجام دهید. در مرحله اول دو سر سیم را لخت کنید و به قسمت  R و C وصل نمائید. بعد از آن با کمک گرفتن از فازمتر یا پیچ گوشتی دو سر R و S را متصل کنید، اگر متوجه روشن شدن موتور شدید پس موتور سالم است اما اگر علائمی مشاهده نکردید موتور سوخته است

در صورت بروز هر گونه راهنمایی و رفع مشکل در خصوص دستگاهتان میتوانید با 09214104100 تماس بگیرید.

روش تست موتور یخچال

تست موتور یخچال به ما کمک می کند که بتوانیم در خانه و خودمان تشخیص دهیم موتور یخچال سالم است یا خیر؟
برای این کار مدل های مختلفی وجود دارد که به شما کمک میکند از سالم بودن موتور اطمینان پیدا کنید:

  • تست موتور یخچال با اهم متر
  • تست خرابی کمپرسور یخچال به صورت ظاهری
  • تست کمپرسور یخچال با برق مستقیم
  • تست موتور یخچال با لامپ
برسی تست موتور یخچال

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال جنرال الکتریک

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی روشهای دقیق و کامل تست موتور(کمپرسور) یخچال فریزر و ساید بای ساید را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم تا به شما کمک کرده باشیم که از سالم بودن یا خراب بودن موتور یخچال خود اطمینان حاصل کنید شما میتوانید هر گونه سوال و یا درخواست تکنسین برای تعمیر موتور یخچال خود را به ما بسپارید

نحوه تست موتور (کمپرسور) یخچال فریزر و ساید بای ساید

برای اینکه ما به سراغ تست کردن موتور یا کمپرسور دستگاه برویم ابتدا باید به نحوه تست موتور یخچال آشنا شویم البته بر روی یخچال فریزر و ساید بای ساید خود علایمی را مشاهده کنیم این علایم بر روی صفحه نمایش دستگاه یا در داخل یخچال ظاهر میشوند , ما در این متن به شما چند مورد از این نشانه ها را بیان می کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال سامسونگ

برسی ارورهای صفحه نمایشگر یخچال مربوط به موتور

معمولا بر روی صفحه نمایشگر ارورهایی به نمایش در می آید که مختص به موتوریخچال می باشد وکمپانی تولید کننده آن مارک یا برند آن کد ارور را برای خرابی و سوختگی موتور قرار داده است مثلا در یخچال سامسونگ خطایی در صفحه نمایشگر ایجاد میشود که این کد ارور 84E است که مربوط به کمپرسور یخچال است.

در اینجا به نشانه های دیگری که میتوان موتور دستگاه را چک کرد  اشاره میکنیم :

سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید 

روشن نشدن یخچال فریزر و ساید بای ساید 

آب شدن مواد غذایی منجمد در فریزر

پریدن فیوز منزل در هنگام روشن کردن یخچال

صدای چیک چیک از پشت دستگاه

سرد شدن بدنه یخچال فریزر و پایین آمدن دمای داخل یخچال 

شنیده نشدن صدای موتور برای مدت طولانی

صدای ناهنجار از پشت دستگاه

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم، کمپرسور یا موتور یخچال یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یخچال بوده و عملکرد این قسمت بر روی بخش‌های دیگر یخچال تاثیرگذار است. هرگاه یخچال به مشکل بر می‌خورد، اولین قسمتی که امکان خراب شدن آن وجود دارد و به ذهنمان می‌رسد کمپرسور یا موتور یخچال است. بنابراین بهتر است بدانیم چگونه می‌توان از سلامت موتور یخچال مطمئن شد؟ شما میتوانید برای استعلام قیمت موتور یخچال با ما در ارتباط باشید. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که تست سالم بودن موتور یخچال چگونه انجام می‌شود؟ یا برای سالم بودن موتور یخچال باید چه اقداماتی انجام داد؟ یا از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته؟

سه پایه موتور یخچال

شما میتوانید هر گونه سوال و مشکلاتی که در زمینه طریقه تست موتور یخچال دارید با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما به صورت رایگان پاسخگوی شما عزیزان باشند.

نحوه تست سوختن موتور یخچال 

برای اینکه تشخیص دهیم آیا موتور یخچال ما سوخته است یا نه؟ میتوانید از این روش ساده و بسیار کاربردی استفاده کنید.

شما با مطالعه این مقاله به راحتی می توانید تست موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید خودتان را انجام دهید.

در وهله اول ابتدا دستگاه را به جلو بکشید تا از دیوار فاصله بگیرد. حال به پشت دستگاه بروید تا موتور را بازدید کنید در قسمت پایین صفحه پشت یخچال یک دریچه وجود دارد که با 6 پیچ بسته شده است این پیچ ها را باز میکنید تا موتور را ببینید سپس موتور را لمس میکنید اگر موتور داغ بود و هر 3 دقیقه یکبار صدای تئق یا چیک از موتور شنیدید و فن کنار کمپرسور شما کار میکرد به احتمال زیاد کمپرسور موتور یخچال شما سوخته است.

اگر احساس کردید موتور یا کمپرسور یخچال شما سوخته است یا هرگونه سوالی مبنی بر موتور یخچال خود داشتید می توانید با مشاوران ما که به صورت رایگان جوابگوی شما هستند در تماس باشید ما با دارابودن نمایندگی های مختلف در نمام نقاط تهران شما را پشتیبانی میکنیم.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال مابه

برسی تست موتور یخچال با اندازه گیری مقاومت پایه ها

آموزش تست موتور یخچال به گونه ای است که موتور دارای سه پایه  C ( مشترک ) ، R (رانیگ ) ، S ( استارت ) میباشد ، یکی از راه های تشخیص سالم بودن موتور اندازه گیری مقاومت بین این 3 پایه توست مولتی متر میباشد .

هر کدام از این پایه ها باید به پایه های دیگر متصل باشند ، در صورت قطع بودن هرکدام از آن ها یعنی موتور سوخته است . موزش تشخیص پایه های C ، R ، S موتور یخچال

چگونه پایه های C ، R ، S  را تشخیص دهیم ، در اکثر موتور های یخچال این پایه ها مشخص میباشند و با توجه به راهنمای آن میتوان این پایه ها را تشخیص داد.

آموزش تست موتور یخچال C ، R ، S

شما میتوانید آموزش تست موتور یخچال و آموزش تصویری تست سلامت موتور یخچال را در اینجا ببینید:

در مرحله اول یک پایه را مشخص کنید

در محله دوم مقاوت آن را با دوپایه دیگر اندازه گیری و یادداشت کنید .

مثلا مقاومت پایه 1 با 2 مقدار 3 اهم و مقاومت پایه 1 با 3 مقدار 1/5 اهم

حال مقاومت بین دو پایه باقی مانده را اندازه بگیرید مثلا 5 اهم

حالا پایه روبرو بین بیشترین اهم ( پایه 2 و 3 در مثال ) پایه مشترک یا C  میباشد .

پایه روبروی بین کمترین اهم ( پایه 1 و 3 در مثال ) پایه استارت یا S میباشد .

و اخرین پایه رانینگ یا R میباشد .

تست مقاومت پایه ها

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعویض موتور یخچال فریجیدر

از کجا بفهمیم موتور یخچال سالم است ؟

تست سالم بودن موتور یخچال و تشخیص این که موتور یخچال دچار سوختگی شده است، کار چندان سختی نیست شما میتوانید خودتان میتوانید این تست را انجام دهید. وقتی موتور یخچال از کار می‌افتد یا یا احساس میکنید دیگر کار نمی کند، نشانه‌های مشخصی برای تشخیص وجود دار دارد که با استفاده از این اقدامات میتوانید موتور یخچال خود را تست کنید

استفاده از اهم متر و اندازه گیری مقاومت موتور

در این روش که با استفاده از اهم متر میتوان تست موتور را انجام داد خیلی راحتر و کم خطر است. دقت کنید عدد مقاومت بین 6تا8 باشد تا حالت نرمال موتور یخچال شما را نشان دهد کمی بالاتر از متن تیتری به این عنوان برای شما نوشته شده ست میتوانید مطالعه کنید.

استفاده از برق مستقیم و بررسی فعالیت موتور

متصل کردن موتور به برق

تست موتور یخچال با برق مستقیم به گونه ای است که موتور را به صورت مستقیم و با احتیاط به برق وصل می کنیم اگر شروع به فعالیت کرد موتور یخچال سالم است. در نظر داشته باشید بررسی جریان عبوری از موتور یخچال که باید در حدود یک آمپر باشد

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال بکو

تست کمپرسور یخچال

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال دوو

از کجا بفهمیم موتور یخچال سوخته ؟

چند عامل مهم می تواند نشان دهنده سوختن موتور یخچال باشد برای انجام تست سلامت موتور یخچال میتوانید به این موارد دقت کنید:

خنک نبودن هوای داخل یخچال و خراب شدن مواد غذایی

بوجود آمدن کد خطا روی برد الکترونیکی یخچال

داغ شدن بیش از اندازه موتور یخچال و متوقف شدن فعالیت آن

خاموش بودن یخچال به مدت طولانی

سرد شدن و یخ زدن موتور

روشن شدن موتور یخچال و پریدن فیوز

بوجود آمدن سرو صدای زیاد و غیر عادی از یخچال

تشخیص موتور یا کمپرسور سوخته یخچال

یکی از راه های تشخیص سوختگی موتور یخچال و ساید بای ساید از روی صدای موتور است.
در این مقاله به شما توضیح داده ایم که چگونه موتور یا کمپرسور را تست کنید اگر موتور یا کمپرسور شما دچار سوختگی شده است با مشاوران سامی تکنیک در ارتباط باشید تا برای رفع مشکل یخچال فریزر و یا ساید بای ساید به منزل شما مراجعه کنند. دوست عزیز به یاد داشته باشید اگر تخصص کافی و مهارت در تعمیرات ندارید خودتان دست به کار نشوید و تعمیر موتور یخچال را به متخصصین ما بسپارید.

به صدای بیپ توجه کنید

چگونه تست سالم بودن موتور یخچال را انجام دهیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که از خودتان بپرسید ! آیا موتور یخچال سوخته؟ تعمیر یخچال و جواب شما به این سوال از راه‌های مختلفی صورت میگیرد شما میتوانید جهت تست سالم بودن موتور یخچال این موارد را انجام دهید لطفا قبل از شروع احتیاط کنید :

تست موتوریا کمپرسور یخچال به وسیله اهم‌ متر

در این روش بیشتر تکنسین ها و تعمیر کاران یخچال از آن برای تشخیص خرابی موتور یا کمپرسور یخچال از آن استفاده می کنند که یکی از معمول ترین روش ها برای تست موتور یخچال استفاده از اهم متر می باشد. اهم متر دستگاهی است که مقدار مقاومت عبوری از موتور یخچال شما را نشان می دهد.

برای تست سلامت موتور یخچال ابتدا باید یخچال را از برق جدا کرده و سپس دو سر سیم کمپرسور را به اهم متر وصل می کنیم، باید در یک محدوده نرمال قرار بگیرد، نکته ای که اینجا وجود دارد : اگر عدد مقاومت های اندازه گیری شده بین 6 تا 8 باشد یعنی در حالت نرمال قرار دارد و کمپرسور شما سالم است. ولی در کل بالاتر و پایین تر از این مقدار نشاندهنده مشکل می باشد.

تست موتوریا کمپرسور یخچال با برق مستقیم

در اینجا ما  برای تست سلامت موتور یخچال باید در مورد تست موتور یخچال با برق مستقیم صحبت کنیم شما باید پایه های موتور یخچال را بشناسید در این روش ما به صورت مستقیم این تست را انجام می دهیم  اما هرگز به افراد غیر متخصص پیشنهاد نمیکنیم که دست به کار شوند. مراحل کار به این صورت است که دو سیم را لخت می کنیم و به قسمت های C و R وصل می نماییم پس با استفاده از یک فازمتر دوسر پایه های R و S را یک اتصال کوتاه می دهیم و اگر موتور یخچال شروع به کار کرد یعنی سالم است در غیر این صورت کمپرسور یخچال شما سوخته است.

تست موتور یا کمپرسور یخچال از ظریق برسی های شکل ظاهری

در اینجا میتوانید برای تست موتور از داغ شدن بیش از حد موتور تشخیص بدهید که موتور یخچال شما سالم است یا معیوب.

تست موتور یا کمپرسوریخچال به وسیله جریان موتور

حال پس از تست سالم بودن موتور یخچال فریزر با هرکدام از روش های بالا و یا تست موتور یخچال با برق مستقیم , در صورتی که نتیجه مثبت بود و موتور یخچال سالم بود باید به سراغ قطعات دیگرکه در زیر نام برده شده بروید  . زیرا ممکن است خرابی یخچال ناشی از این موارد باشد.

برد الکترونیکی

رله اورلود

ترموفیوز

سیم کشی بین برد و کمپرسور یخچال

فن کندانسور

سیم های برق کمپرسور

گرفتگی و انسداد لوله مویی

جام کردن پیستون کمپرسور

 دوست عزیز اگر از یخچال صدای چیک چیک به گوش رسید ، این هشدار به شما داده می شود که موتور شما در حال سوختن می باشد

برق گرفتگی بدنه یخچال

یخچال فریزر ها و ساید بای ساید ها که با متصل شدن به برق، کار خنک کردن و نگه‌داری مواد غذایی را انجام می‌دهند، ممکن است گاهی اوقات دچار ایجاد برق گرفتگی خفیفی در بدنه دستگاه شوند که در این حالت با دست زدن به بدنه متوجه این برق خفیف به بدن خود می‌شوید و این امر باعث ناراحتی شما می شود. به همین دلیل لازم است که این مشکل را با کمک از تکنسین های سامی تکنیک برطرف کنید.

برق گرفتگی بدنه یخچال

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال ال جی

6 دلیل برق گرفتگی بدنه یخچال فریزر و ساید بای ساید

علت برق داشتن بدنه یخچال فریزر و ساید بای ساید

خرابی سیم برق یا پریز یخچال

در این مرحله روکش سیم برق و پریز برق یخچال خود را چک کنید اگر سیم برق یخچال فرسوده یا پریز مشکل دارد از یک برقکار کمک گرفته و مشکل را برطرف کنید.

فرسوده شدن سیم‌های داخلی

یکی دیگر از دلایل برق داشتن بدنه یخچال فرسوده شدن سیم‌های داخلی میتواند باشد که در بعضی از یخچال فریزرها امکان دسترسی به درون یخچال از طریق باز کردن بدنه وجود دارد ولی اغلب نمیتوان پلمپ کابین یخچال را باز و به سیم‌ها دسترسی داشت.

معیوب بودن ترموستات

قطع شدن سیم اتصال به زمین و یا برق دزدی از ترموستات و یا از بین رفتن عایق‌های داخلی توموستات و یا سیم‌های داخلی میتواند برق را از ترموستات به بدنه یخچال منتقل کند.

معیوب بودن موتور یخچال

وجود مشکل در کمپرسور و یا موتور یخچال میتواند منجر به ایجاد برق در بدنه یخچال شود.

در این حالت شما میتوانید برای تست سلامت موتور یخچال با این اقدامات تشخیص دهید ایراد از موتور است.

  • ابتدا یخچال را از برق بکشید تا خاموش شود.
  • سپس رله استارت و اورلود را از موتور جدا کنید
  •  یخچال را به برق وصل و روشن کنید
  • وجود برق روی بدنه را با ولت متر اندازه بگیرید
  •  اگر همچنان بدنه یخچال برق داشته باشد یعنی مشکل از موتور یخچال است و باید هر چه سریعتر اقدام به تعمیر موتور یخچال خود کنید.

اگر احتیاج به راهنمایی و یا مشاوره با تکنسین های سامی تکنیک دارید میتوانید با تکنسین های ما در ارتباط باشید ما به صورت 24 ساعته و به صورت شبانه روزی در کنار شما هستیم نا آرامش را دوباره به خانه هایتان بازگردانیم.

سوختن لامپ درون یخچال

سوختن سرپیچ لامپ درون یخچال میتواند منجر به اتصال سیم‌های آن به بدنه و برق دار کردن بدنه یخچال فریزر شود. در این صورت باید سرپیچ تعویض و یا سیم‌هایی که فرسوده شده تعویض شود.

خرابی برد الکترونیکی یخچال

در این حالت برد نمیتواند برق موجود در خود را به ارت متصل کند و این برق به بدنه منتقل می‌شود و برق به بدنه حس میشود.

نمایندگی تعویض موتور یخچال

هدف ما به شما ارائه خدمات حرفه ای است تا با اطمینان خاطر مشکلات دستگاهتان و تست موتور یخچال را به ما بسپارید. بنابراین اگر مشکلی با یخچال خود دارید یا خواهان تست سلامت موتور یخچال خود هستید با ما تماس بگیرید. ما برای کمک اینجا هستیم!

تکنسین های حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی سامی تکنیک تخصص و تجربه لازم را برای شناسایی تست سلامت موتور یخچال و رفع هرگونه مشکل در لوازم خانگی شما دارند. ما درک کاملی از عملکرد پیچیده دستگاه های مختلف داریم و می توانیم آموزش تست موتور یخچال و مشکلات را به طور دقیق تشخیص دهیم و به شما آموزش دهیم ما همچنین به جدیدترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای کار دسترسی داریم و از انجام کارآمد و مؤثر تعمیرات اطمینان حاصل می کنیم.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور یخچال ویرپول

نمایندگی تعمیر موتور یخچال

نمایندگی تعمیرات موتور یخچال در نواحی مختلف تهران و کرج

نمایندگی تعمیر موتور یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

نمایندگی تعمیر موتور یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیر موتور یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیر موتور یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

 

2 دیدگاه

  • سلام اگر برای تعویض موتور یخچال گاز هم شارژ بشه باید فیلتر درایر هم عوض بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *