راهنمای خرید انواع یخچال فریزر ها

راهنمای خرید انواع یخچال فریزر ها

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

یخچال یکی از پرکارترین و مهم‌ترین لوازم خانگی است که هزینه زیادی بابت خرید آن پرداخت می‌کنید. بنابراین باید قبل از خرید وقت کافی برای تحقیق بگذارید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. اما از آن جایی که تنوع برند، مدل و قیمت یخچال در بازار زیاد است ممکن است در انتخاب یک یخچال مناسب دچار سردرگمی شوید.

در هنگام خرید یخچال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


اندازه یخچال

اولین موضوع که راهنمای خرید یخچال و انتخاب بهترین مارک مورد بررسی قرار می‌دهیم، اندازه یخچال است. بهتر است در اندازه به تعداد نفرات خانواده توجه نمائید. طبق استاندارد زیر حجم یخچال را مد نظر قرار دهید:

اگر 1 یا 2 نفر هستید، 250 تا 380 لیتر.

اگر 3 تا 4 نفر هستید، 350 تا 530 لیتر.

اگر بیش از 5 نفر هستید، 440 لیتر به بالا.

بهتر است از خرید یخچال‌های کوچک خودداری کنید. یخچال‌های کوچک به دلیل بهره وری انرژی کمتر و کارایی کمتر، نیازمند تعمیرات بیشتری هستند.

فضای مورد نظر

متناسب با فضای آشپزخانه تان یخچال خریداری کنید. توجه کنید که یخچال برای سالم ماندن و کارایی بهتر، نیازمند فضایی مناسب است. به طوری که حداقل 10 متر از اطراف و به ویژه ناحیه پشت از دیوار و لوازم فاصله داشته باشد. بنابراین ابتدا متراژ خالی در آشپزخانه برای جایگذاری یخچال را در نظر بگیرید.

مدل یخچال

یخچال‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. فریزر درب از بالا، فریزر درب از پائین، یخچال ساید بای ساید، یخچال درب فرانسوی و یخچال دو قلو، انواع یخچال است. متناسب با نیاز و سلیقه خود می‌توانید هر یک را خریداری کنید. ما در ادامه قصد داریم مزایا و معایب هر یک از مدل‌های گفته شده را بیان کنیم.

به همین دلیل ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم برخی از نکات مهم را تحت عنوان راهنمای خرید یخچال در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

ستاره های انرژی بیشتر، صرفه جویی بیشتر

یخچال شما تا 8% هزینه‌ قبض‌های انرژی شما را دربر می‌گیرد؛ بنابراین انتخاب یک یخچال با بهره‌وری انرژی خوب می‌تواند به‌ صرفه جویی در هزینه‌های شما کمک کند. درحالی‌که یخچال‌های بزرگتر انرژی بیشتری نسبت به یخچال‌های کوچک تر مصرف می‌کنند، رتبه‌بندی برچسب انرژی ستاره به شما کمک می‌کند تا میزان مصرف انرژی آن‌ها را باهم مقایسه کنید.

هنگامی‌ که بین دو مدل با اندازه مشابه مردد هستید، یخچال با ستاره‌های بیشتر را انتخاب کنید زیرا هزینه استفاده از آن برای شما کمتر خواهد بود. چقدر کمتر؟ در جدول زیر هزینه‌های استفاده از چند یخچال با ظرفیت مشابه اما رتبه‌های مصرف انرژی متفاوت را می‌توانید مقایسه کنید:

 


4 ستاره 
3.5 ستاره2 ستاره1 ستاره
مصرف انرژی310kWh346kWh3437kWh559kWh
هزینه ده سال استفاده3,271,200 تومان4,149,600 تومان5,241,600 تومان4,703,200 تومان
به طور کلی میتوان انواع یخچال فریزر ها اینگونه تقسیم بندی کرد:

از لحاظ شکل و ظاهر به ۶ دسته تقسیم می شوند

yakh01

یخچال فریز دو قلو

yakh02

فریزر تک درب

yakh03

فریزر بالا

yakh04

فریزر پایین

yakh05

درب فرانسوی

yakh06

ساید بای ساید

 

از لحاظ ظرفیت هم میتوان یخچال فریزر ها را به چند دسته تقسیم کرد :

yakh07

ظرقیت کمتر از ۱۰ فوت

yakh08

ظرقیت ۱۰-۱۵ فوت

yakh09

ظرقیت ۱۵-۲۰ فوت

yakh10

ظرقیت ۲۰-۲۵ فوت

yakh11

ظرقیت ۲۵-۳۰ فوت

yakh12

ظرقیت بیشتر از ۳۰ فوت

 

همچنین از نظر رنگ به چهار دسته تقسیم میشوند

yakh13

رنگ سفید

yakh14

رنگ استیل

yakh16

رنگ سیلور

yakh17

رنگ مشکی

 

در صورتیکه مشکل شما رفع نشده است جهت تعمیر یخچال خود با ما تماس بگیرید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *