موتور یخچال

کمپرسور یا موتور یخچال فریزر چیست؟

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

کمپرسور یا موتور یخچال را میتوان به عنوان قلب یخچال بیان کنیم در واقع کمپرسور همان نام دیگر موتور است که این قطعه بسیار حیاتی و مهم است که بدون آن‌، یخچال کار نمی‌کند؛ به طوریکه هرگونه خرابی‌ در آن، موجب اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود و شما را مجبور به تعمیر یخچال فریزر میکند. به این دلیل خریداران و تولیدکنندگان موتور یخچال باید با قطعات همراه و عملکرد هر یک از این قطعه ها آشنایی کامل داشته باشند. در این جا به طور کامل توضیح خواهیم داد که موتور یخچال چیست و بهترین موتور یخچال را چگونه تشخیص دهید را برایتان بیان میکنیم و اینکه چرا از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

برای دریافت اطلاعات و قیمت به روز موتور یخچال و انواع موتور یخچال میتوانید وارد قسمت قیمت موتور یخچال شوید و قیمت های به روز را مشاهده کنید همچنین میتوانید با مشاوران فنی ما در ارتباط باشید.

علت صدای موتور یخچال

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعویض موتور یخچال

چند مدل کمپرسور  یخچال وجود دارد؟

در بازار انواع مختلفی از موتور یخچال وجود دارد اما موتورهایی که مورد استفاده یخچال فریزر ها  و ساید بای ساید قرار میگیرد به صورت معمولی و اینورتر هستند

موتورهای معمولی

این نوع همان موتورهای مشکی رنگ و تقریبا بیضی شکل می باشند که در اغلب یخچال ها استفاده می شود.

موتور یا کمپرسور اینورتر

در یخچال های ساید بای ساید جدید اغلب موتورهای اینورتر نصب می شود. که با برچسب Liner Inverter بر روی دستگاه مش کمپرسور

یخچال های ایرانی نیز همانند یخچال های خارجی می توانند موتورهای متنوعی استفاده کنند. در یخچال های ایرانی معمولی (تک درب یا بالا و پایین) امروزه اغلب موتورهای Hi-Tech یا هیتاچی نصب می شود.

 

وظیفه ی کمپرسور یخچال فریزر

کمپرسور یخچال وظیفه ی گردش و فشرده کردن گاز (مبرد فریون) در درون لوله های اواپراتور را بر عهده دارد که این گاز در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می گردد. که بر روی بدنه کمپرسور اغلب سه لوله دیده می شود،  که این لوله ها لوله ی مخصوص شارژ گاز ، لوله ی رفت (لوله فشار گاز)، لوله ی برگشت (لوله مکش گاز) می باشد.

پمپ باد یخچال که با نام موتور یخچال نیز شناخته می‌شود،‌ وظیفه فشرده یا متراکم کردن گاز را بر عهده دارد. این دستگاه با متراکم سازی گاز،‌ موجب گردش آن، داخل لوله‌های کندانسور یا مدار دستگاه می‌شود. در واقع این گردش گاز تبریدی، حول سیستم است که موجب ایجاد سرما می‌شود.

به صورت تخصصی میتوان اینگونه بیان کرد که در برخی از انواع کمپرسورها که به آن‌ها اسکرو گفته می‌شود، دستگاه هواساز مسئولیت فشرده کردن هوا را بر عهده دارد و در برخی دیگر یعنی کمپروسرهای پیستونی، سیلندرهای فشرده ساز هوا این کار را انجام می‌دهند. از طرفی دیگر،‌ خود کمپرسورهای پیستونی مدل‌های مختلفی دارند که از آن جمله تک مرحله‌ای، دو مرحله‌ای و دبل هستند.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه شارژ گاز یخچال

اجزای تشکل دهنده موتور یا کمپرسور یخچال

اجزای تشکل دهنده موتور یا کمپرسور یخچال:

  • پیستون
  • میلنگ
  • مخزن روغن
  • استاتور
  • روتور

برای دریافت قیمت موتور یخچال و نصب میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. خدمات ما برای شما عزیزان شبانه روزی است.

کمپرسور یا موتور یخچال چگونه کار می کند؟

نحوه کار به گونه ای است که در بیشتر قدرت کمپرسورها در یخچال‌های معمولی تک سرعته هستند. این کمپرسورها به گونه‌ای طراحی شده اند که شرایط حداکثر بار را پشتیبانی می‌کنند (برای دماهای بالا در تابستان). به این معنی که در شرایط اوج یا پیک بار حتی در فصل زمستان که به سرمای کمتری نیاز است، عملیات خود را اجرا می‌کنند.

 

کمپرسور معمولی در یخچال چگونه کار می کند ؟

موتورهای معمولی در بازار که مورد استفاده هستند به گونه ای که هر بار درب یخچال باز می شود، گرما وارد یخچال می شود و کمپرسور باید به خوبی این بار را پشتیبانی کند. بنابراین اکثر کمپرسورهای معمولی یخچال برای پشتیبانی از پیک بار و بار “باز و بسته شدن در” ساخته شده اند که اغلب در طول سال بیشتر از نیاز واقعی هستند.

کمپرسور اینورتر در یخچال فریزر و ساید بای ساید چگونه کار می کند؟

کمپرسور اینورتر یا کمپرسور خطی یخچال بسیار شبیه به یک شتاب دهنده ماشین عمل می‌کند. هنگامی که سرعت بیشتری نیاز است، به شتاب بیشتری نیاز دارید و هنگامی که به سرعت کمتری نیاز است، به شتاب کمتری نیاز دارید.

در طول ماه‌های تابستان که بار خنک کنندگی بیشتر است، کمپرسور اینورتر یخچال با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کند و بیشترین مصرف برق را دارد.

اما در فصل زمستان که بار سرما کمتر است، کمپرسور با قدرت و مصرف برق کمتری کار می‌کند. حتی در ماه های تابستان که دمای هوا در شب کمتر از دمای هوای روز است، شب هنگام کمپرسور با سرعت کمتری کار می کند و به این ترتیب در مصرف برق صرفه جویی می ‌کند.

هزینه موتور یخچال

تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر

کمپرسور معمولی و پیستونی با برق مستقیم و با وات یا آمپر بالا کار می کند و مصرف برق بالایی دارد. ولی کمپرسور اینورتر مصرف برق کمتری دارند و نیروی محرکه و کارد آنها برحسب فرکانس می باشد. که آمپر کمتری نسبت به کمپرسورهای معمولی دارند.

انواع کمپرسورها و بهترین موتور یخچال نسبت به گازی که شارژ می شوند به نسبت همان گاز روغن موتور برحسب گاز محاسبه و اضافه می گردد. درواقع هرگازی سازگاری با همان روغن را دارد. یعنی اگر گاز R600 شارژ شود باید روغن سازگار با گاز R600 به کمپرسور یخچال اضافه گردد و اگر روغن R134 شارژ شود باید روغن سازگار با گاز  R134 به کمپرسور یخچال اضافه گردد.

اگر بنابه دلایلی گاز کمپرسور یخچال اشتباهی شارژ شود یخچال دچار مشکل می گردد که متاسفانه بعضی از تکنیسین ها توجه کافی به نوع گاز شارژ شده موتور ندارند و گاها اشتباهی شارژ گاز می کنند.

به عنوان مثال یخچالی که با  گاز  R600 شارژ شده را با گاز  R134 شارژ می کنند که اکثر باعث سوختن موتور و گرفتی لوله های موتور و گرفتگی مدار گاز به همراه است.

درخواست موتور یخچال

اصولا باید توجه کافی را نسبت به این مورد داشت. باید توجه داشته باشیم کمپرسوری که بر روی یخچال نصب شده از طرف شرکت یا کمپانی با توجه به نوع فوت و اندازه یخچال و لوله موئی و کندانسور و ظرفیت یخچال نصب می گردد. اگر بنابه دلایلی در حین تعمیر یخچال یا همچنین تعمیر یخچال فریزر بخواهیم کمپرسور  یخچال را تعویض کنیم باید در اندازه و قدرت کمپرسور یا موتور دقت کافی را داشته باشیم. موقع تعمیر یخچال فریزر باید در نظر داشت کمپرسور با قدرت بالا یا کمپرسور با قدرت پایین بر روی یخچال نصب نگردد. چون باعث آسیب دیدن یخچال و آسیب دیدن خود کمپرسور یا موتور می گردد.

شما میتوانید بدون محدودیت زمانی از ساعت 8صبح الی 2بامداد با مشاوران ما در ارتباط باشید تا برای نصب تکنسین اعزام شود

انواع مارک و برند های موتور و کمپرسور یخچال

از جمله برندهای رایج و بهترین موتور یخچال که در بازار موجود است را می توان به موارد زیر اشاره نمود که بیشترین فراوانی را در ایران دارند:

  • سامسونگ
  • ال جی
  • هایتک
  • پاناسونیک
  • ناسیونال
  • دانفوس
  • سکاپ
  • امبراکو

شرکت سامی تکنیک با بیش از نیم قرن تجربه و دارای نمایندگی های معتبر تعمیرگاه مجاز تعمیرات موتور یخچال و تکنسینهای مجرب، متعهد و کارآمد مفتخر است؛  فروش انواع کمپرسور معمولی و اینورتر به همراه نصب را با ضمانت نامه 3 الی 12 ماهه رسمی تعمیر نماید.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تبدیل کمپرسور اینورتر به معمولی

چگونه بفهمیم که کمپرسور یخچال خراب شده است؟

خراب شدن کمپرسور یکی از مشکلاتی است که با خود هزینه و دردسرهای زیادی به همراه دارد. اگر یخچال شما علائم زیر را داشت هر چه سریعتر با نمایندگی تعمیر موتور یخچال سامی تکنیک در تماس باشید چون  کمپرسور یخچال شما باید توسط یک تکنسین حرفه ای یخچال تعویض شود.

علایمی که به شما این هشدار را میدهد:

  • حس کردن گرمای شدید موتور
  • یخ زدن و برفک در داخل فریزر
  • فاسد شدن مواد غذایی
  • صداهای عجیب و بلند
  • عرق کردن یخچال

در صورتی که این علائم را مشاهده کردید، نشانه وجود مشکل است. برای کنترل خسارات می توانید به صورت مستقیم با شماره 09126973783 تماس بگیرید شرکت سامی تکنیک با بیش از نیم قرن تجربه و دارای نمایندگی های معتبر تعمیرگاه مجاز تعمیرات لوازم خانگی و تکنسینهای مجرب، متعهد و کارآمد مفتخر است؛ تعمیر موتور یخچال در منزل را با ضمانت نامه 3 الی 12 ماهه رسمی تعمیر نماید.

نحوه تشخیص توان موتور یخچال

تشخیص موتور یا کمپرسور سوخته یخچال

یکی از راه های تشخیص سوختگی موتور یخچال و ساید بای ساید از روی صدای موتور است.
یخچال خود را مقداری به جلو بکشید تا از دیوار فاصله بگیرد. با دقت به صدای موتور گوش دهید. اگر احساس کردید موتور داغ است و هر 3 دقیقه 1 بار کمپرسور صدای بیپ میدهد این به این معنی است که موتور یخچال شما سوخته است. در این حالت با متخصصین سامی تکنیک در ارتباط باشید تا برای رفع مشکل یخچال فریزر و یا ساید بای ساید به منزل شما مراجعه کنند. دوست عزیز به یاد داشته باشید اگر تخصص کافی و مهارت در تعمیرات ندارید خودتان دست به کار نشوید و تعمیر موتور یخچال را به متخصصین ما بسپارید.

به صدای بیپ توجه کنید

تشخیص قدرت کمپرسور یخچال

برای بدست آوردن اطلاعات و نحوه تشخیص توان موتور یخچال و انتخاب بهترین موتور یخچال و کمپرسور و نحوه تشخیص قدرت موتور میتوانید از اطلاعات حک شده روی کمپرسور یخچال خود  کمک بگیرید به گونه ای که گفتیم در قسمت پایین پشت یخچال قرار گرفته است. تمامی موتور ها بر روی خود یک لیبل کاغذی یا فلزی دارند که در آن مشخصات موتور قرار گرفته شده است شما با خواندن برچسب موتور اطلاعات زیر را دریافت می نمایید:

  • ولتاژ مورد نیاز برای کمپرسور، بین 220 ولت یا 240 ولت است.
  • فرکانس کمپرسور
  • تعداد فاز موتور الکتریکی که عموما تک فاز هستند.
  • توان الکتریکی موتور یخچال برحسب کیلو وات (KW) بر روی برچسپ نوشته شده است.
  • میزان و نوع روغن داخل کمپرسور (350 cc OIL)
  • نوع گاز استفاده شده در کمپرسور یخچالی
  • نام شرکت سازنده کمپرسور
  • کد شناسایی کمپرسور یخچالی

 

قیمت موتور یخچال در سال 1403

کمپرسور یخچال یا موتور یخچال یک کالای خارجی و وارداتی می باشد. به این صورت که قیمت کمپرسور یخچال ارتباط مستقیم با نرخ روز ارز دارد. شما میتوانید برای استعلام قیمت در سال 1403 و بهترین موتور یخچال و انواع مختلف موتور یخچال امبراکو , دانفوس , هایتک , دامپر و یا ساید بای ساید خود با مشاوران سامی تکنیک در ارتباط باشید.

اگر به هر دلیلی موفق به برقراری تماس با دفاتر ما نشدید می توانید به صورت مستقیم با شماره 09126973783 تماس بگیرید

در حال حاضر پرفروش ترین موتور یخچال، HiTech (های تک) می باشد. موتورهای های تک در قدرت های متفاوتی وجود دارند:

  • موتور هایتک با قدرت 1/4 –
  • موتور هایتک 1/4 +
  • کمپرسور هایتک 1/3
  • هایتک 1/2

بهترین موتور یخچال

موتور دانفوس بهترین موتور یخچال بستگی به موارد زیادی دارد. اگر برای شما قیمت اهمیتی ندارد بهترین موتور یخچال، موتور یا کمپرسور دانفوس می باشد.

اما پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین موتور یخچال برای شما این است که موتوری انتخاب کنید که طبق مصرف یخچال شما باشد.

برای مثال هیچ وقت برای یخچال های ایرانی موتورهای SECOP یا Danfoos نصب نکیند. زیرا این موتورهای بیشتر برای ساید بای ساید های قوی نصب می شود نه یخچال معمولی.

تشخیص قدرت کمپرسور سامسونگ

تشخیص قدرت کمپرسور سامسونگ

کمپرسور یا موتوری که قرار است بر روی یخچال شما نصب شود لیبل و یا برچسبی بر روی آن نصب‌شده است. این اطلاعاتی که بر روی آن درج شده است به شما میگوید که کدام کمپرسور مناسب کدام یخچال است. این اطلاعات شامل ولتاژ و تعداد فاز کمپرسور و نوع گازی است که موتور به‌وسیله آن کار می‌کند.

قدرت های موتورهای یخچال سامسونگ را میتوان اینگونه بیان کرد:

  • 1/4
  • 1/4 +
  • 3/4
  • 1/3

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات دقیق موتور سامسونگ و یا هر گونه راهنمایی و رفع مشکل در موتور یخچال و یا ساید بای ساید خود با شماره های شرکت تماس بگیرید. اگر به موفق به برقراری تماس نشدید می توانید به صورت مستقیم با شماره 09126973783 تماس بگیرید

شارژ گاز یخچال در کردان

فیلم آموزشی نحوه تعویض موتور یخچال

در اینجا برای شما دوستان عزیز, فیلمی توسط تکنسین های سامی تکنیک تهیه شده است که در مورد نحوه تعویض موتور یخچال است اگر سوالی و یا راهنمایی در مورد موتور یخچال خود دارید با مشاوران ما که به صورت رایگان در خدمت شما هستند در تماس باشید.

 

آیا موتور یخچال باید یکسره کار کند؟

کمپرسور تنها در صورت پایین‌آمدن دمای یخچال و با فرمان حسگرهای دما کار می‌کند. در همین راستا، می‌توان گفت که کارکردن یکسره‌ی آن به معنی وجود مشکل یا خرابی در یخچال است. اگر خرابی از خود موتور یا کمپرسور باشد؛ گاز مبرد در یخچال ایجاد سرما نمی‌کند. به همین دلیل، حسگرهای دما غیرفعال نشده و یکسره به کمپرسور فرمان کار‌کردن می‌دهند. این اتفاق معمولا پس از گذشت چند سال استفاده از یخچال می‌افتد.

از طرفی، ممکن است که ایراد از ترموستات یخچال باشد. در این صورت، دمای یخچال به حد موردنظر می‌رسد؛ اما ترموستات و حسگر دما این دما را تشخیص نداده و همچنان به کمپرسور فرمان خنک‌کردن می‌دهند. اگر مواد غذایی در یخچال دچار یخ‌زدگی شوند؛ مشکل کارکردن یکسره‌ی موتور، از ترموستات است.

علت کار کردن مداوم موتور یخچال

موارد زیر، سایر عواملی هستند که باعث کارکردن یکسره‌ی یخچال می‌شوند:

  • گرفتگی یا کثیف‌شدن لوله‌های کندانسور
  • خالی‌شدن گاز یخچال
  • محیط گرم یا نبود فضای کافی برای خروج هوای گرم در اطراف یخچال
  • گذاشتن غذای گرم در یخچال
  • خراب‌شدن لاستیک عایق درب یخچال

مشکل رایج دیگر یکسره کار کردن است ولی اتومات کار نمی کند و سرمایی در یخچال وجود ندارد. در این وضعیت مجبوریم یخچال را به تعمیرگاه برده و کار را به یک متخصص در زمینه ی تعمیرات لوازم خانگی سپرد. یک تعمیرکار خوب ابتدا اواپریتور کندانسور را بررسی می کند تا حفره ایجاد شده در مسیر گردش گاز را پیدا کند سپس با جوشکاری محل آسیب دیده را ترمیم می کند و سپس یخچال را تحت فشار هوا قرار می دهد.

در صورتی که کمپرسور یخچال شما با مشکلی روبرو شد، به منظور انجام تعمیرات، شما می‌توانند با تعمیرگاه مجاز بعنوان یک مرکز معتبر تعمیرات موتور یخچال تماس بگیرید.

شما میتوانید موتور را از نمایندگان ما که در تمام مناطق تهران و کرج آماده خدمت رسانی به شما هستند بخواهید.
با اعزام تکنسین و نصب موتور خیال شما را برای گارانتی موتور تضمین می کنند چون ضمانت 6ماه تا 1 سال برای شما فراهم شده است.

نمایندگی فروش ونصب کمپرسور یخچال

خدمات فروش و نصب در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

خدمات فروش و نصب در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

خدمات فروش و نصب در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

خدمات فروش و نصب در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

 

8 دیدگاه

  • سلام وقتتون به خیر یک سوال داشتم موتور یخچال معمولا چقدر عمر میکند؟

    • سلام دوست عزیز
      طول عمر موتور یخچال بستگی به قرار گیری آن و انجام دادن سرویس دوره ای آن است مثلا نزدیک نبودن به اجاق گاز , نبودن کنار پنجره در مجاورت باد و یا …..

  • سلام برای من یکی از همکاران موتور یخچال آوردن چه طور میتونم تشخیص بدم قدرت کمپرسور یخچال چقدره ؟

    • سلام دوست عزیز
      شما باید لببل یا همان پلاک روی موتور را چک کنید برروی آن تمام مشخصات ذکر شده است .

  • با سلام بهترین موتور یا کمپرسور برای یخچال جنرال الکتریک کدوم مارک هست؟

    • دوست عزیز سلام
      موتور مناسب برای یخچال جنرال الکتریک امبراکو است

  • سلام قیمت موتور یخچال برای یخچال ساید سامسونگ چنده؟

    • دوست عزیز سلام
      بهتر است مدل رو بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم چون بعضی از کمپرسورهای سامسونگ وارد نمی شوند و موجود نیستند ولی تقریبی از 2میلیون تا 4میلیون600 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *