چرا از آب سرد کن یخچال من آب خارج نمی شود ؟

چرا از آب سرد کن یخچال من آب خارج نمی شود ؟

دوست عزیز به این مطلب رای دهید.

حتما برای شما هم پیش آمده است و از خودتان پرسیده اید که چرا از آب سرد کن یخچال من آب خارج نمی شود ؟ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا جواب سوالاتتان را پیدا کنید و اگر احتیاج به تکنسین داشتید ما در کنار شما هستیم.

اگر نتوانستید مشکل دستگاهتان را برطرف کنید یا به هر دلیلی موفق به برقراری تماس با دفاتر ما نشدید می توانید به صورت مستقیم با شماره 09126973783 تماس بگیرید

در این جا به ادامه مطلب اشاره میکنیم در این حالت ممکن است به خاطر سرمای بیش از یخ داخل یخچال لوله های خروجی آب یخ زده باشد . همچنین آب موجود در آب سرد کن توسط لوله کشی منازل تأمین می شود. مطمئن باشید که شیر ورودی آب به یخچال باز باشد. در مواقعی که فشار آب ضعیف باشد آب سرد کن یخچال فریزر سامسونگ عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد . برای این کار باید فشار آب را از طریق باز کردن شیر آب ظرف‌شویی بررسی نمایید .در صورتی که مشکلی مشاهده نکردید برای تعمیر یخچال سامسونگ باید با نمایندگی تماس حاصل فرمایید.

پبشنهاد ما به شما : مطالعه علت یخ نساختن یخچال سامسونگ

دلیل خنک نکردن آبسرد کن یخچال فریزر و یا ساید بای ساید

ممکن است برای شما نیز پیش‌آمده باشد که آبسرد کن یخچال ساید بای سایدتان، آب را به‌خوبی خنک نکند و یا اینکه به‌کل آب آن قطع شود، و یا سایر مسائلی ازاین‌دست که می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. اولین گام برای از بین بردن چنین مشکلاتی، پیدا کردن علت کار نکردن آبسرد کن یخچال و یا علت سرد نشدن آب یخچال ساید می‌باشد.

اولین دلیل و معمول‌ترین دلیل آب ندادن آبسردکن یخچال، یخ زدن لوله آب درون درب است. گاهی این لوله را در بخش فریزر ساید بای ساید قرار می‌دهند که در این حالت نیز احتمال یخ زدن لوله بیشتر می‌شود. برای اطمینان از این امر، می‌توانید لوله را از سمت پایین یخچال جدا کنید و از درون آن فوت کرده و یا زیر شیر آب بگیرید.

در صورتی که لوله یخ زده باشد، از سمت دیگر چیزی خارج نخواهد شد. جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است از تنظیم دمای صحیح فریزر خود مطمئن باشید. در صورتی که دمای فریزر به زیر صفر درجه فارنهایت (17.8- سانتیگراد) برسد، امکان یخ زدن لوله آب وجود دارد. دمای داخل فریزر باید همیشه در بازه 18- تا 12- درجه سانتیگراد حفظ شود.

قبل از هر چیز باید توجه داشت که برای تعمیر آبسرد کن یخچال، از تکنیسین‌های مجاز و تا حد امکان از نمایندگی مربوطه بهره بگیرید به‌طور مثال برای تعمیر آبسرد کن ساید بای ساید سامسونگ تا حد امکان به نمایندگی تعمیرات سامسونگ مراجعه نمایید.

ممکن است که ترموستات یخچال تنظیم نباشد و یا این‌که ازکارافتاده باشد. ترموستات درواقع یک قطعه بسیار مهم در انواع یخچال‌ها می‌باشد که وظیفه ثابت نگه‌داشتن دما را بر عهده دارد.

ترموستات یخچال، یک سیستم کاملاً خودکار می‌باشد که می‌تواند بدون تنظیم دستی، دمای یخچال را ثابت نگه دارد. به‌طور دقیق‌تر می‌توان گفت که ترموستات فرمان قطع یا وصل شدن را برای کمپرسور ارسال می‌کند. کمپرسور درواقع عامل سرما ساز در یخچال می‌باشد.

اگر بخواهیم یک مثال از نحوه فعالیت ترموستات یخچال بزنیم، می‌توانیم به این صورت بگوییم که به‌طور مثال اگر درجه یخچال بر روی  عدد پنج تنظیم‌شده باشد، تا زمانی که دمای یخچال از این عدد کمتر یا بیشتر نشده باشد، ترموستات اجازه فعالیت یا توقف فعالیت را به کمپرسور نمی‌دهد.

به‌طورکلی درصورتی‌که مشکلی در این‌گونه فعالیت‌های ترموستات یخچال ایجاد شود، می‌تواند موجب شود که آبسرد کن آب را به‌خوبی خنک نکند. بنابراین یکی از قطعاتی که هنگام به وجود آمدن این مشکل می‌بایست آن را به‌دقت بررسی کرد و ایرادات آن را رفع نمود، ترموستات یخچال می‌باشد.

تا اینجا نخستین دلیل این‌که چرا آب‌سردکن آب را به‌خوبی خنک نمی‌کند را بررسی کردیم در ادامه به بررسی علت دوم می‌پردازیم. دومین علتی که

چرا از آب سرد کن یخچال من آب خارج نمی شود ؟ممکن است منجر به این اتفاق شود وجود مشکل در بردهای کنترلی دیسپنسر می‌باشد.

قفل آب سرد کن

اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم در مرحله اول دقت کنید تصویر قفل یا کلید روی صفحه نمایش یا مانیتور یخچال یا ساید بای ساید شما ظاهر شده است یا نه؟

اگر عکس قفل بر روی صفحه دیسپلی ظاهر شده بود با فشردن دکمه ice off میتوانید قفل را باز کنید تا آبسرد کن شروع به کار کند. اما در بعضی یخچال فریزر ها و ساید بای ساید به گونه دیگری کار میکنند شما میتوانید با مشاهده دکمه های صفحه دیسپلی تشخیص دهید چگونه قفل آبسرد کن را باز کنید.

در بعضی یخچال های سامسونگ شما باید همزمان دو دکمه power cool  و fridge را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید. امیدواریم سوالی که مربوط به چرا از آب سرد کن یخچال من آب خارج نمی شود ؟ را پاسخ داده باشیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *