علت روشن نشدن یخچال

علت روشن نشدن یخچال

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

معمولاً علت روشن نشدن یخچال به دلیل مشکلات جزئی و ساده‌ای است که می‌توان به صورت خودکار برطرف کرد. اما گاهی اوقات، نیاز به مشاوره یک تکنسین متخصص دارد تا به تعمیر یخچال شما بپردازد تا مشکلات پیشرفته‌تر حل شود

یخچال و فریزر، ابزارهای حیاتی در هر خانه هستند که به نگهداری مواد غذایی کمک می‌کنند. این وسایل الکترونیکی، علاوه بر کاربردهای اساسی خود، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران ممکن است با آن روبرو شوند، عدم روشن شدن یخچال است. این موضوع ممکن است برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد و با ظاهر این مشکل، نگران شدند که یخچال آنها خراب شده باشد. اما جای نگرانی نیست ما  علت خاموش شدن یخچال را برای شما بیان میکنیم.

برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن یخچال با مشاوران ما در تماس باشید تا برای شما تعمیرکار اعزام شود.

درست است که یخچال و فریزر امروزه جزء ابزارهای ضروری در خانه‌ها محسوب می‌شوند، اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلات فنی روبرو شوند که موجب عدم روشن شدن آنها می‌شود. این مشکلات ممکن است به دلیل ایرادات در قطعات داخلی یا مسائل مختلف دیگر باشند.

به همین دلیل، برای حل این نوع مشکلات و علت روشن نشدن یخچال بهتر است از خدمات تعمیر یخچال فریزر و نیروهای متخصص و ماهر استفاده کنیم تا بتوانند با دقت و تخصص، هر گونه خلل و ایراد را تشخیص داده و رفع کنند.

اگر یخچال شما سامسونگ است و یخچال روشن نمی شود.

پیشنهاد میکنیم متن علت روشن نشدن یخچال سامسونگ را مطالعه کنید.

روشن نشدن یخچال

حتما برای شما هم پیش آمده که یخچال شما روشن نشود. در این حالت به دنبال دلیلی هستید که مشکل را برطرف کنید. جای نگران نیست شما میتوانید با مشاوران ما با شماره 09214104100 در ارتباط باشید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

روشن نشدن یخچال قدیمی

مهم ترین علت روشن نشدن یخچال

در نظر داشته باشید روشن نشدن یخچال میتواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد اما در صورتی که موتور یخچال ناگهان خراب شود و یخچال خاموش شود باید به موارد زیر توجه کرد:

1. ایراد در تامین برق:

   بررسی کنید که آیا یخچال به درستی به برق وصل شده است یا خیر. مطمئن شوید که شاخه برق درست کار می‌کند و برق به یخچال می‌رسد.

2. خرابی رله استارت، خازن یا اورلود:

   این اجزا مسئولیت راه‌اندازی موتور بر عهده دارند. در صورت خرابی یا کمبود هرکدام از این اجزا، ممکن است موتور راه‌اندازی نشود.

3. خرابی ترموستات:

   ترموستات کنترل دما در یخچال است. اگر خراب شود، ممکن است موتور به درستی کار نکند.

4. ایراد در برد الکترونیکی:

   یخچال‌های مدرن دارای بردهای الکترونیکی هستند. ایراد در این بردها می‌تواند باعث نقص در عملکرد موتور شود.

5. خرابی موتور یا کمپرسور:

   موتور یا کمپرسور یخچال در صورت خرابی نمی‌تواند به درستی عمل کند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

6. ایراد در سیم کشی داخلی:

علت روشن نشدن یخچال میتواند از سیم کشی باشد. بررسی کنید که آیا سیم کشی داخلی یخچال سالم است یا خیر. اگر سیم‌ها قطع یا خراب شده‌اند، ممکن است مشکل از آنجا باشد.

7. اطلاعات در مورد برند و مدل:

   اگر یخچال شما خراب شده و اطلاعات بیشتری در مورد برند و مدل آن دارید، می‌توانید برای راهنمایی بیشتر به تکنسین مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد پیچیده‌تر، بهتر است از خدمات یک تکنسین حرفه‌ای استفاده کنید تا مشکلات به درستی تشخیص داده شوند و راه‌حل‌های مناسب اجرا شود. در ادامه بارزترین عواملی که منجر به روشن نشدن یخچال میشود را به صورت کامل شرح می دهیم:

علت روشن نشدن یخچال قدیمی

روشن نشدن یخچال قدیمی هم میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما در برسی اولیه توسط خود شما به این نکته توجه کنید که دوشاخه و پریز برق مشکلی نداشته باشد.

اگر مشکلی در یرق و سه راهی نبود به برسی کاملتری نیاز است اما در نظر داشته باشید چون یخچال های قدیمی فاقد برد الکترونیکی هستند پس مشکل از برد یخچال شما نیست و باید از یک متخصص تعمیر یخچال کمک بگیرید که اولود و خازن ها و ترموستات و موتور دستگاه شما را چک کند.

چرا یخچال روشن نمیشود؟ 

اورلود یخچال، نقطه اتصال مشترکی است که در سر راه کمپرسور واقع شده است. در صورت خرابی این اورلود، کمپرسور قادر به روشن شدن نخواهد بود. اگر پلاتین‌های موجود در داخل اورلود اتصال نداشته باشند، ولتاژ به موتور الکتریکی کمپرسور نخواهد رسید. برای بررسی این مشکل، باید یخچال از پریز برق جدا شده و سپس با استفاده از اهم‌متر، اتصال پلاتین‌های داخل اورلود را بررسی کنید.

در صورتی که پلاتین‌ها اتصال نداشته باشند، باید اورلود را با یک دستگاه مشابه خودش جایگزین کنید. روی اورلود‌ها کدهایی نوشته شده است، که جریان نامی اورلود را نشان می‌دهد. اگر به این کد توجه نکنید و اورلودی با جریان کمتری نسبت به اورلود قبلی را به مدار یخچال وصل کنید، به محض اتصال یخچال به برق، اورلود عمل کرده و مدار الکتریکی موتور را قطع می‌نماید.

خراب بودن اورلود یخچال

1) خراب بودن ترموستات یخچال

روش عملکرد مدار الکتریکی یخچال به گونه‌ای است که هنگام خرابی کلید ترموستات و عدم هدایت فاز ورودی به موتور کمپرسور، موتور قادر به حرکت نمی‌شود. برای تست سالم بودن ترموستات، باید خروجی و ورودی آن را با دقت جدا کنید و رابطهای اهم‌متر را به آن متصل کنید. سپس ولوم اهم‌متر را به جهت‌های راست و چپ بچرخانید تا صدای قطع و وصل شدن کلید داخل ترموستات را بشنوید.

ترموستات در صورت سالم بودن، هنگام وصل شدن کلید، عقربه به سمت صفر حرکت کرده و هنگام قطع بودن آن به طرف بی نهایت حرکت می‌کند. اگر نحوه حرکت عقربه با الگوی مشخص فرق داشته باشد، این نشان‌دهنده خرابی ترموستات است. در این صورت، باید ترموستات را از بدنه یخچال خارج کرده و قاب آن را باز کنید تا مشکل کلید داخلی را حل کنید. اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، ترموستات را تعویض کنید تا یخچال به خوبی عمل کند.

در هنگام کار با ترموستات، حواستان به این نکته باشد که در هنگام جدا کردن آن از یخچال و انجام آزمایش، فشار نامناسب به آن وارد نشود. در غیر این صورت، ممکن است به لوله مویی داخل آن آسیب برسد و در نتیجه گاز داخل آن خالی شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، باید ترموستات را تعویض کنید تا سیستم یخچال به درستی کار کند.

خرابی ترموستات یخچال

2) خرابی در برد الکترونیکی

برد الکترونیکی به عنوان یکی از اجزاء حیاتی یخچال‌های فریزر و سایدهای مدرن، وظیفه کنترل و مدیریت تمامی بخش‌ها و اجزاء را بر عهده دارد. این برد ممکن است به دلیل نفوذ آب و رطوبت، فشار و نیرو ناشی از ضربه، افزایش دما و حرارت یا نوسانات برق خراب شود.

در برخی موارد، ممکن است تنها یک آی سی، فیوز یا خازن موجود در برد ایراد داشته و سوخته باشد. با تعویض این اجزا و تعمیر برد، مشکل روشن نشدن یخچال قابل برطرف شدن است.

همچنین، در بعضی از مواقع، تعمیر برد ممکن نباشد و تنها تعویض کل برد الکترونیکی می‌تواند مشکل را حل کند. خرابی برد الکترونیکی یا ترموستات می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن یخچال پس از شستشو باشد.

در این شرایط، پس از شستشوی یخچال، در مرحله اول هنگام اتصال یخچال به پریز، ممکن است فیوز بپرد و در مرحله دوم، با مواجهه با مشکل روشن نشدن یخچال، ممکن است برد الکترونیکی یا ترموستات دچار خرابی شده باشد.

خرابی در برد الکترونیکی

بهترین نمایندگی تعمیر یخچال در پایتخت

خدمات تعمیر یخچال در تمام مناطق تهران، از جمله پاسداران، نیاوران، ونک، پونک، تجریش، قیطریه، جنت آباد، تهران پارس، صادقیه، و… ارائه می‌شود.

تیم ما سوالات مهم شما را  درمورد علت روشن نشدن یخچال پاسخ می‌دهد. نمایندگی تعمیرات یخچال ما در کلیه مناطق تهران دارای شعبه است و با بیش از 10 سال سابقه، پوشش کامل در تمام نقاط فراهم شده است. پس از تعمیرات، قطعات یخچال حت گارانتی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که مشکلات برطرف شده و اگر هر گونه مشکلی پیش آید، تضمین خدمات فنی فراهم است.

لیست نمایندگی تعمیر یخچال در تمام مناطق تهران

 نمایندگی تعمیر یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

نمایندگی تعمیر یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیر یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیر یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *