علت استارت نخوردن یخچال

علت استارت نخوردن یخچال

دوست عزیز به این مطلب رای دهید.

یکی از لوازمی که در خانه بیشتر استفاده می شود یخچال است که ممکن است با گذشت زمان دچار خرابی شود و شما را سردرگم کند. البته یکی از این مشکلات ممکن است با استارت نخوردن یخچال فریزر شروع شود. رایج ترین علت استارت نخوردن یخچال خرابی موتور است که هم زمان با استارت نزدن یخچال شروع می شود که برای رفع مشکل استارت نخوردن یخچال فریزر بهتر است از تکنسین های سامی تکنیک برای رفع آن کمک بگیرید.

تشخیص به موقع خرابی رله استارت یخچال و برطرف کردن مشکل، می‌تواند مانع از به وجود آمدن مشکلات بعدی و تحمیل کردن هزینه اضافی به شما بشود. در ادامه مطلب ضمن بیان علائم و نشانه‌های خرابی رله استارت، نحوه تست کردن آن را به طور کامل شرح می‌دهیم.

برای تعمیر یخچال می توانید ازتکنسین های سامی تکنیک کمک بگیرید.

علت استارت نزدن یخچال

زمانی که شما متوجه می شوید یخچال استارت نمی‌ زند یعنی موتور یا کمپرسور روشن نمی‌شود. در چنین حالتی با کمک گرفتن از تعمیرکاران سامی تکنیک باید علت این مشکل را برسی کرد.

زمانی که متوجه شدید یخچال استارت نمی زند پریزهای برق را چک کنید و مطمئن شوید که سالم هستند.

در مرحله بعد درب یخچال را باز کنید اگر چراغ یا همان لامپ یخچال روشن شد اما موتور هیچ صدایی نداد یعنی موتور یخچال شما دچار مشکل شده است.

یکی دیگر از شناسایی این مشکل نمایش ارور و یا کد خطا بر روی صفحه نمایشگر است که بهترین کار برقراری تماس با شماره 09214104100 و راهنمایی گرفتن از مشاوران ما است که در کمترین زمان برای شما تکنسین اعزام کنند.

5 علت استارت نخوردن یخچال

ممکن است مشکلات مختلفی باعث عدم استارت زدن یخچال شده باشد.

در ادامه چند دلیل معمول برای این مشکل را بررسی می‌کنیم:

← نرسیدن برق: ابتدا مطمئن شوید که یخچال به منبع برق وصل شده است و برق به آن می‌رسد.

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال: در این حالت صدای روشن و یا خاموش شدن از موتور یخچال شنیده نمیشود و نیاز به تعمیر موتور یخچال در محل شما است.

← فیوز سوخته: اگر فیوز یا قطع کننده برق یخچال سوخته باشد، ممکن است برق به دستگاه نرسد. فیوز را چک کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی یخچال: کد خطا و یا ارور در صفحه نمایشگر یخچال ظاهر می شود

← ترموستات یخچال: زمانی که موتور یکسره کار میکند مشکل از ترموستات است.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه علت کار نکردن موتور یخچال

علائم استارت نزدن یخچال

نشانه‌ها و علائمی که میتوانید خودتان تشخیص دهید یخچال استارت نمیزند را برای شما بیان میکنیم البته در نظر داشته باشید برای رفع خرابی بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. از نشانه استارت نزدن یخچال میتوان به :

← گرم شدن فضای داخل یخچال

← شنیدن صدای کلیک

یکی از این نشانه ها زمانی است که درب یخچال را باز کردید و احساس کردید یخچال خنک نیست و مواد غذایی خنکی و تازگی خود را از دست داده اند در این حالت پی میبرید یخچال به خوبی کار نمیکند.

و یا از پشت و داخل یخچال صدای تیک تیک که در حال قطع شدن است به گوش می رسد و یا صدای چندین کلیک پشت سر هم را شنیدید به این معنی است که رله استارت یخچال دچار مشکل شده و به احتمال زیاد رله یخچالتان سوخته است.

در این شرایطی با کمک گرفتن و راهنمایی از مشاوران ما میتوانید مشکل دستگاه خود را رفع کنید. مجموعه ما به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

علت استارت نخوردن یخچال فریزر

زمانی که یخچال فریزر خود را باز میکنید و متوجه می شوید یخچال روشن است و لامپ داخل یخچال فریزر هم روشن است اما کار نمیکند و یا صدای موتور را نمی شنوید در این حالت باید گفت یخچال فریزر شما استارت نمی زند که معمولاً هفت مورد در روشن نشدن یخچال دخالت می کند که میتوان به این موارد اشاره کرد:

← جریان برق به یخچال وارد نمی شود

← برد الکترونیکی دچار مشکل شده است

← خرابی موتور یا کمپرسور یخچال

← خراب‌شدن ترموستات

← خرابی خازن و رله استارت 

← خراب‌شدن تایمر دیفراست

علت استارت نخوردن موتور یخچال

زمانی که متوجه می شوید موتور یخچال در هنگام روشن شدن هیچ علائم و صدایی ندارد و یا به اصطلاح موتور استارت نمیزند و یا همان استارت نزدن یخچال اتفاق می افتد یعنی حتما برای موتور یخچال مشکلی پیش آمده است و احتیاج به تعمیر موتور یخچال دارید.
مهمترین علت استارت نخوردن موتور یخچال رله اولد و سوختن موتور یخچال است که باعث استارت نزدن موتور یخچال شما می شود. به همین منظور شما میتوانید برای رفع استارت نخوردن یخچال فریزر به صورت شبانه روزی با ما در ارتباط باشید.

علت کار نکردن موتور یخچال میتواند از قطعات داخلی یخچال باشد که میتواند شامل این موارد باشد:

  • معیوب شدن اورلود
  • خرابی ترموستات 
  • سوختن برد الکترونیکی
  • قطع شدن سیم پیچ موتور
  • سوختن موتور یخچال
  • کمبود ولتاژ برق

لیست مناطق تعمیر یخچال در تهران

 نمایندگی تعمیر یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 120 264

266 94 227

نمایندگی تعمیر یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیر یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیر یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

2 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید. چرا یخچال استارت میزنه روشن نمیشه؟ من یخچالم سامسونگ این مشکل براش پیش اومده؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دوست عزیز سلام
      علت استارت نزدن یخچال و روشن نشدن یخچال از رله اولد و سوختن موتور یخچال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *