علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ

سرما نداشتن یخچال سامسونگ

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ را میتوان به کم شدن سرمای یخچال فریزر و ساید بای ساید در یخچال فریزرهای بدون برفک سامسونگ بیان کرد چون قسمتی وجود دارد که عملیات سرما سازی انجام میشود که در بعضی مواقع خنک نبودن یخچال و سرد نکردن یخچال فریزر از رایج ترین مشکلات دستگاه شما است.

علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ میتواند از قسمتی باشد که برفک گرفته است و باعث می‌شود که فن بالای قسمت خنک کننده یخچال که به آن فن اواپراتور می‌گویند گیر کند و عملیات سیرکوله سرما را انجام ندهد و وقتی که عملیات چرخش دما در کابینه اتفاق نیفتد باعث می شود که به مرور زمان یخچال گرم شود البته تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ هم در این مواقع باید چک شود

5 علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

از جمله عواملی که میتوان به علت کم شدن سرمای یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ و یا تمام برندها اشاره کرد خرابی قطعات دیفراست است. عدم سرمایش یخچال فریزر سامسونگ زمانی اتفاق می افتد که دستگاه دچار مشکل شده باشد که باید با مشاوره گرفتن با متخصصین سامی تکنیک این مشکل را رفع کرد.

سرد نکردن یخچال سامسونگ زمانی اتفاق می افتد که کویل‌های کندانسور کثیف می‌تواند باعث شود یخچال شما بیشتر از آنچه نیاز است کار کند.

عواملی که باعث سرد نکردن یخچال سامسونگ میشود:

1) کویل های کندانسور هستند که وظیفه انتشار گرما از مبرد را بر عهده دارند که به خنک نگه داشتن یخچال کمک می کند. با گذشت زمان، آنها می توانند با گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و سایر زباله ها مسدود شوند و انجام کارشان را به درستی دشوار کنند.

2) معیوب بودن موتور فن اواپراتور یکی دیگر از دلایل احتمالی گرم شدن یخچال سامسونگ است. فن اواپراتور وظیفه گردش هوا در سراسر یخچال را بر عهده دارد و از ثابت ماندن دمای آن اطمینان می دهد. اگر فن درست کار نکند، جریان هوا ممکن است مسدود شود و منجر به گرم‌تر شدن یخچال شود.

3) واشرهای آسیب دیده درب همچنین می تواند باعث شود یخچال سامسونگ شما آنطور که باید خنک نشود. واشرهای درب یک مهر و موم محکم بین یخچال و درب ایجاد می کند و هوای سرد را در داخل و هوای گرم را خارج می کند. اگر آنها آسیب ببینند، ممکن است مهر و موم مناسبی ایجاد نکنند و باعث شود یخچال از حد مطلوب گرمتر شود.

4) سطح پایین مبرد نیز می تواند عاملی برای سرد نشدن یخچال سامسونگ باشد. مبرد گرمای یخچال را جذب می‌کند و آن را در بیرون آزاد می‌کند و به یخچال اجازه می‌دهد دمای خنک را حفظ کند. اگر میزان مبرد کم باشد، ممکن است یخچال نتواند به طور موثر خنک شود و این علت سرد نکردن یخچال فریزر است .

5) در نهایت، ترموستات معیوب می تواند باعث شود یخچال سامسونگ شما به خوبی خنک نشود. ترموستات دمای داخل یخچال را تنظیم می کند، اما اگر به درستی کالیبره نشده باشد یا معیوب باشد، ممکن است نتواند دمای مورد نظر را حفظ کند و منجر به گرم شدن یخچال شود.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

اگر با مشکلی در خنک نشدن یخچال سامسونگ خود مواجه هستید، مهم است که علت اصلی این مشکل را شناسایی کرده و برای تعمیر یخچال اقدام مناسب انجام دهید. تمیز کردن و نگهداری منظم می تواند به جلوگیری از بروز مشکلات کمک کند، اما اگر در مورد هر گونه تعمیر مطمئن نیستید یا از انجام آن ناراحت هستید، بهتر است با ما در تماس باشید تا تکنسین حرفه ای سامی تکنیک یخچال شما را تعمیر کنند تا از ایمنی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید .

علت خنک نبودن یخچال سامسونگ

3 دلیل سرد نشدن یخچال

علت کم شدن سرمای یخچال فریزر و ساید بای ساید قرار گیری در وضعیت نامناسب یخچال یکی از دلایل خنک نبودن یخچال است اما در کل میتوان به چند مورد اشاره کرد از جمله این موارد:

1) تنظیم نادرست دمای یخچال

قرار دادن دمای یخچال در وضعیت مناسب برای خنک شدن آن الزامی است. توجه داشته باشید که دمای یخچال را متناسب با روزهای گرم و سرد سال تغییر دهید و متناسب با آنها دمای یخچال را تنظیم کنید. به طور مثال برای روزهای گرم دمای 1 یا 2 درجه گزینه‌ خوبی است ولی برای روزهای سرد سال می‌توانید دما را به 3 یا 4 درجه برسانید.

اگر دمای داخلی یخچال را مرتب چک نکنید و به عنوان مثال دما روی 7 قرار داشته باشد، طبیعی است که با مشکل خنک نشدن یخچال روبرو می‌شوید. بهتر است به تنظیم بودن دمای یخچال توجه ویژه‌ای داشته باشید.

2) قرار دادن حجم بالایی از مواد غذایی درون یخچال

اگر داخل یخچال یا فریزر را با حجم بالایی از مواد غذایی پر کنید، کیفیت کارکرد دستگاه پایین می‌آید. همچنین به علت بسته بودن مسیر تولید هوا و تولید سرما به وسیله مواد غذایی، دمای داخل یخچال بالا می‌رود و دیگر خنک نمی‌شود.

3) مسدود بودن راه های گردش هوای یخچال

همیشه توصیه شده که یخچال را با فاصله از دیوار قرار دهید؛ این مورد به این خاطر است که فن یخچال به درستی عمل کند و دمای موتور را کاهش دهد. در صورتی که هوا به مقدار کافی در پشت یخچال گردش پیدا نکند، عمل خنک کنندگی هم به خوبی انجام نمی‌شود و موتور گرم می‌شود.

فیلم آموزشی علت سرما نداشتن یخچال

در اینجا تکنسین های سامی تکنیک برای شما فیلم آموزشی تهیه کرده اند تا مشکلی که در یخچال وجود داشت با تعمیر برد مشکل برطرف شد.

 

دلایل تخصصی سرد نبودن یخچال و فریزر

دلایل فنی سرد نکردن یخچال مربوط به خرابی قطعه یا قسمتی از یخچال است. کل اجزا و قطعات یخچال در راستای خنک کردن مواد غذایی و فضای داخلی یخچال کار می‌کنند. زمانی که یکی از این قسمت‌ها و قطعات دچار آسیب و خرابی شود، عملکرد کل دستگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از جمله مشکلات فنی که منجر به خنک نبودن یخچال می‌شوند، عبارتند از:

خرابی فن و سرما نداشتن یخچال

وظیفه‌ی فن در یخچال متعادل کردن دما و خنک کردن موتور است. اگر موتور یخچال به خوبی کار کند و دمای آن از حد معمول بالاتر نرود، محیط داخلی یخچال هم خنک می‌شود. اما اگر موتور گرم شود و داغ کند، نباید انتظار داشته باشید که محیط داخلی یخچال، خنک باشد. به همین خاطر است که درست کار کردن فن اهمیت پیدا می‌کند.

خرابی ترموستات و سرد نکردن یخچال و فریزر

می‌توان گفت ترموستات قطعه یا سنسوری است که در جهت تعدیل دمای داخلی یخچال کار می‌کند. زمانی که شما دمای یخچال را تنظیم می‌کنید، این ترموستات است که به موتور فرمان می‌دهد تا رسیدن یخچال به آن دمای مورد نظر کار کند. در صورتی‌که دما، از حدی که شما تنظیم کرده بودید پایین‌تر رفت، ترموستات فرمان توقف برای موتور صادر می‌کند.

چنانچه ترموستات آسیب ببیند، موتور فرمانی برای آغاز کار خود دریافت نمی‌کند و یخچال هم خنک نمی‌شود. همچنین گاهی هم موتور بدون دریافت پیام توقف، بی‌وقفه کار می‌کند. این مسئله هم برای موتور خطرناک است و هم باعث خنک نشدن یخچال می‎‌شود.

خرابی برد الکتریکی و خنک نشدن یخچال

برد الکتریکی در واقع رساننده‌ی پیام به موتور یخچال است. به عنوان مثال اگر ترموستات فرمانی مبنی بر شروع کار برای موتور ارسال می‌کند، این پیام توسط برد الکتریکی به موتور تحویل داده می‌شود. پس اگر برد آسیب دیده باشد یا عملکرد آن مختل شده باشد، کارکرد موتور و خنک سازی یخچال هم با مشکل روبرو خواهد شد.

تنظیم نبودن درجه یخچال و خنک نشدن آن

اگر شما درجه یخچال را بدرستی تنظیم نکنید، دمای یخچال هم مطلوب نخواهد بود.
برای تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ با استفاده از ولومی که در قسمت داخلی یخچال تعبیه شده می‌توانید دما را به درجه دلخواه خود تغییر دهید. بعد از تنظیم دما بهتر است مدتی منتظر بمانید و بعد ببینید که آیا یخچال به دمایی که شما تنظیم کرده‌اید رسیده است یا نه؟

اگر بعد از گذشت مدتی حدود 5 ساعت یا بیشتر دما تغییری نکرد و تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ به میزان دلخواه شما نرسید، دوباره این کار انجام دهید. سعی کنید ولوم را براساس درجه‌ای که دارد در وسط تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر درجه آن تا عدد 4 است، دما را روی 2 قرار دهید.

اشکالاتی مانند خراب شدن دمپر هوا، آسیب دیدن فن اواپراتور، عدم عملکرد صحیح لوله‌های کندانسور، بروز مشکل برای لاستیک درب و کم شدن گاز یخچال هم از دیگر دلایل سرد نکردن یخچال محسوب می‌شوند.

اگر موتور یخچال زیاد داغ می کند، ممکن است علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ شما به دلیل فشار بیش از حدی باشد که به آن وارد می شود و یا تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ را باید چک کنید و یا موتور یا کمپرسور یخچال در حین کار گرما تولید می کند، اما اگر به مدت طولانی مشغول به کار باشد، گرمای تولیدی آن بسیار و سبب داغ کردن کمپرسور یخچال می گردد که از عمر مفید آن کاسته و می تواند سبب خرابی آن شود. همچنین موجب داغ شدن بدنه و اطراف یخچال نیز می گردد.دو دلیل رایج برای گرم شدن زیاد کمپرسور یخچال، کم بودن مبرد یا گاز یخچال و تنظیم دمای ترموستات بر روی مقادیر بسیار پایین است. یعنی درجه یخچال را اشتباه تنظیم کرده اید و موتور یخچال برای رسیدن به این دمای پایین با فشار بالا در حال کار است. ممکن است ترموستات به کلی خراب باشد، که در اینصورت باید آن را تعویض کنید.اگر علت کم شدن سرمای یخچال فریزر و ساید بای ساید ، از مشکلات موتور یخچال ناشی شود، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را تعمیر کنید.

علت کم شدن سرمای یخچال فریزر سامسونگ

دلایل مختلفی وجود دارد تا برسی شود چرا داخل یخچال فریزر و یا ساید بای ساید شما سرما ندارد و یا به اصطلاح خنک نمیشود. شما میتوانید برای پیدا کردن دلیل این موضوع این موارد را چک و بررسی کنید و در نهایت با تکنسین های سامی تکنیک در تماس باشید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مواردی که باعث کم شدن سرمای یخچال فریزر میشود را در اینجا برای شما بیان کرده ایم

7 علت گرم شدن یخچال samsung

مهمترین علت گرم شدن یخچال samsung یا همان سرد نکردن یخچال سامسونگ را برای شما بیان کردیم:

  • یخچال پر از مواد غذایی است و راهی برای چرخش هوا وجود ندارد
  • لاستیک دور درب یخچال پوسیده و یا شل شده است
  • یخچال کنار پنجره و یا گاز قرار گرفته است
  • تنظیم دمای یخچال به هم ریخته است
  • یخچال به دیوار چسبیده است
  • درب یخچال به خوبی بسته نشده است
  • خراب شدن دمپر هوا، آسیب دیدن فن اواپراتور

شما میتوانید تمام این موارد را چک کنید اگر نتوانستید مشکل را حل کنید با مشاوران ما در تماس باشید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی میکنند.

عدم سرمایش یخچال فریزر سامسونگ

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ یا همان عدم سرمایش در یخچال سامسونگ دلایل مختلفی دارد که باید توسط تکنسین مورد برسی قرار بگیرد.
اما مواردی که باید چک کرد که دلیل سرما نداشتن یخچال سامسونگ چیست را میتوان به این موارد اشاره کرد:
← دستگاه مشکل گازی دارد
← قطعات دستگاه به خوبی کار نمی کنند
← خرابی موتور یخچال
← مشکل برد الکترونیکی

علت گرم بودن داخل یخچال سامسونگ

علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ میتوان موارد بالا باشد اما اگر با این موارد نتوانستین مشکل علت گرم بودن داخل یخچال سامسونگ را بر طرف کنید میتوانید در قسمت تعمیر یخچال مشکل دستگاهتان را حل کنید .

در صورت بروز هر گونه راهنمایی و رفع مشکل در خصوص دستگاهتان میتوانید با شماره های شرکت تماس بگیرید یا به صورت مستقیم با شماره 09126973783 تماس بگیرید

سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید در اینجا شرح داده ایم:

چگونه مشکل خنک نبودن یخچال فریزر را برطرف کنیم ؟

 چرا یخچال سامسونگ سرد نمی کند ولی فریزر سرد است؟

سعی نمودیم در این مقاله علت کم شدن سرمای یخچال فریزر و ساید بای ساید و  دلیل اینکه یخچال سرد نمی کند ولی فریزر سامسونگ سرد است را برای شما شرح دهیم امیدوارم این مقاله بتوانید کمکی در زمینه خنک نبودن یخچال فریزر سامسونگ و سرد نکردن یخچال فریزر به شما نماید.

چرا یخچال من کار می کند اما خنک نمی شود؟

اگر صدای کارکرد کمپرسور را می شنوید اما یخچال خنک نمیشود، به احتمال زیاد مشکل از یخ زدن اواپراتور و گیر کردن فن آن باشد. فن اواپراتور اغلب وقتی به سمت خراب شدن میرود با صدای جیغ کار میکند.

چرا یخچال من سرد نمیشود اما فریزر درست کار میکند؟

کثیفی کویل های کندانسور یکی از دلایل رایجی برای خنک نبودن یخچال است که علت سرما نداشتن یخچال سامسونگ شما میباشد در این حالت اما فریزر خنک میشود. کویل های کندانسور وظیفه خارج کردن گرمای هوای داخل یخچال شما را بر عهده دارند. اگر آنها با گرد و غبار یا زباله پوشانده شوند، نمی توانند گرما را به درستی دفع کنند  که دلیل مهم سرد نکردن یخچال فریزر شما است .

یخچالم خنک نیست یا خیلی گرمه داخلش چیکار کنم؟

  • دما را چک کنید.
  • تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که آیا دریچه ها مسدود شده اند.
  • مطمئن شوید که یخ ساز روشن است.
  • بررسی کنید که آیا لوله آب پیچ خورده است یا خیر.
  • مطمئن شوید که دریچه های قطع آب کاملا باز هستند
  • مطمئن شوید که درب به درستی بسته میشود.
  • لاستیک دور درب را تمیز کنید.
یخچال سامسونگ گرمه فریزر سرد؟

یکی  از مشکلات متداول یخچال سامسونگ گرم بودن یخچال و سرد بودن فریزر است که برای رفع این مشکل باید این 3قسمت را چک کرد:

  • قطعات دیفراست 
  • برد الکترونیکی
  • گاز یخچال
دلیل گرم شدن یخچال فریزر و ساید بای ساید

شما میتوانید با خواندن مقاله تعمیر یخچال سامسونگ در این زمینه می تواند به شما کمک نماید. زمانی که برد الکترونیکی ایراد داشته باشد تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ تاثیر مستقیم بر روی سایر قطعات یخچال می گذارد.

خرابی برد الکترونیکی اصلی ممکن است دلیل سرد نکردن یخچال فریزر باشد که همراه با هشدار یا ارور باشد. مقاله ارور یخچال سامسونگ برای برطرف کردن مشکلات یا ارورهای یخچال سامسونگ بسیار مفید است. حتما مطالعه کنید.

ما می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم که اگر مشکل کم شدن سرمای یخچال سامسونگ را دارید نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم و تمام تلاش خود را برای تشخیص و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن و کارآمد انجام خواهیم داد.

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید در نواحی مختلف تهران

نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

8 دیدگاه

  • سلام ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی در تابستان و یا زمستان باید دما را تغییر دهیم؟

    • دوست عزیز سلام
      بله در زمستان دما را کمتر کنید تا فشار به موتور وارد نشود و همچنین در تابستان

  • سلام علت کم شدن سرمای یخچال فریزر سامسونگ از چیست؟ممنون که پاسخگو هستید

    • دوست عزیز سلام
      علت کم شدن سرمای یخچال میتواند عوامل مختلفی داشته باشد اما عمدتا از برد دستگاه قطعات دیفراست و موتور یخچال است که بهتر است با مشاوران ما برای اعزام تکنسین اقدام کنید.

  • سلام علت کم شدن سرمای یخچال فریزر سامسونگ شما رو خوندم واقعا همون مشکلی که من داشتم بود. مرسی که انقدر قشنگ توضیح دادید

    • دوست عزیز سلام
      خوشحالیم که مطالب سایت برای شما مفید بوده وظیفه شرکت سامی تکنیک خدمت رسانی به شماست.

  • سلام علت پایین آمدن درجه فریزر سامسونگ ازچی میتونه باشه؟

    • دوست عزیز سلام
      علت پایین آمدن درجه فریزر سامسونگ میتواند از قطعات دیفراست گاز موتور و برد دستگاه شما است که حتما بابد توسط تکنسین برسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *