چرا ماشین لباسشویی من سریع نمی‌چرخد؟

چرا ماشین لباسشویی من سریع نمی‌چرخد؟

دوست عزیز به این مطلب رای دهید.

علت نچرخيدن ماشين لباسشويی به برخی مشکلات دستگاه مربوط می‌شود که بیشتر آنها به‌راحتی قابل‌تعمیر هستند. در حالت نرمال دیگ ماشین لباسشویی باید بچرخد تا لباس‌ها شسته و خشک شوند.

اما اگر نچرخید چه کاری می‌توان انجام داد؟

راه حل مشکل نچرخیدن ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین‌های لباسشویی دارای قطعات پیچیده زیادی هستند که ممکن است خراب شوند. بنابراین تشخیص علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی کمی دشوار است. اگر ماشین لباسشویی دارید که نمی‌چرخد برای یافتن علت این مشکل این مطلب را به‌طور کامل مطالعه کنید.

همچنین می‌توانید برای رفع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خود با متخصصان سامی تکنیک هم مشورت نموده و در صورت نیاز، از خدمات تخصصی بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید یا با شماره های شرکت تماس بگیرید.

دلایلی که باعث بروز این ایراد میگردد اشاره میکنیم و با ارائه راه حل مناسبی حل این مشکل را توضیح میدهیم بخش عمده ای از بروز علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی میتواند از قسمت هایی نظیر:

  • پمپ تخلیه
  • نامناسب بودن بار گیری لگن (درام)
  • تسمه موتور
  • فولی موتور و دیگ
  • میکروسوئیچ
  • زبانه و چفت درب
  •  روتور و استاتور
  • سبد دیگ
  • موتور
  • بلبرینگ
  • کلاچ
  • کوپلینگ موتور
  • برد فرمان

اگر ماشین لباسشویی جدید یا قدیمی شما در حالت آبکشی و خشک کردن نمی‌چرخد، چند راه‌حل که خودتان هم می‌توانید انجام دهید را توضیح می‌دهیم. اولین کاری که وقتی ماشین لباسشویی نمی‌چرد یا تخلیه نمی‌کند، (صرفنظر از اینکه درش از بالا باز می‌شود یا از جلو) انجام ریست کامل است. این کار باید قبل از در آوردن قطعات یا پنل انجام شود تا مطمئن شویم که قسمت برد کامپیوتری مشکلی ندارد. برای تعمیر ماشین لباسشویی توسط خوتان، باید دفترچه‌ی راهنمای تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی همراه ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

ممکن است ایراد سریع نچرخید ماشین لباسشویی به خرابی تسمه یا چفت آن مربوط بوده یا ایراد از موتور ماشین لباسشویی باشد.

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

علت نچرخيدن ماشين لباسشويی

  •  بیش از اندازه پر کردن لباسشویی

اگر مقدار زیادی لباس که بیش از ظرفیت واقعی لباسشویی است را در یک چرخه شستشو با لباسشویی بشویید، تعادل دستگاه به هم می‌خورد. بارگذاری بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی، باعث می‌شود موتور نتواند درام یا دیگ ماشین لباسشویی را به خوبی بچرخاند. به علاوه علت بد چرخیدن دیگ لباسشویی می‌تواند قرار نگرفتن یکنواخت لباس‌ها داخل لباسشویی باشد. پس اگر چنین کاری کرده‌اید، بهتر است تعدادی از لباس‌ها را از ماشین خارج کنید، تا بار آن سبک تر شود.

مقدار ظرفیت هر ماشین لباسشویی برحسب کیلوگرم بر روی آن نوشته شده است. این مقدار، به صورت لباس خشک در نظر گرفته شده است. برای مثال شما می‌توانید در یک لباسشویی 7 کیلوگرمی برای هر بار شستشو، حدود 7 کیلوگرم لباس خشک قرار دهید. البته بهتر است همیشه مقداری کمتر از آنچه که بر روی دستگاه نوشته شده لباس در آن قرار دهید، چرا که این ظرفیت اسمی است.

 

  • خرابی سوئیچ‌ها و تنظیمات اشتباه

سوئیچ درب نزدیک به قاب درب لباسشویی و داخل کابین آن تعبیه شده است و به عنوان یک محافظ ایمنی برای جلوگیری از ورود دست به داخل دیگ هنگام چرخش آن طراحی شده است. اگر سوئیچ خراب شده باشد، می‌تواند علت نچرخیدن لباسشویی باشد و به احتمال زیاد باید تعویض شود. همچنین می‌توانید تنظیمات را بررسی نمایید، تا مطمئن شوید سوئیچ انتخاب‌گر سرعت، به درستی تنظیم شده است. این سوئیچ نباید بین سرعت‌های مختلف تنظیم شود.

  • خراب شدن قفل درب

یکی دیگر از علل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، به سیستم قفل درب مربوط می‌شود. اگر درب لباسشویی باز باشد، کلید درب، از چرخش دستگاه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل در صورت خرابی قفل درب یا هر یک از اجزاء مجموعه قفل درب، دستگاه با مشکل نچرخیدن مواجه خواهد بود. استفاده از مولتی متر برای تست اتصال جریان، می‌تواند در تشخیص خراب بودن قفل درب کمک نماید. بهتر است با تکنسین تماس گرفته و از او بخواهید کل مجموعه قفل درب را بررسی کرده، در صورت لزوم قطعات معیوب را تعویض نماید.

  •  بروز ایراد در پمپ تخلیه

ممکن است یک جسم خارجی در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی گیر کرده باشد. اگر مشکل، چنین چیزی باشد، هنگامی که ماشین پر از آب است، صدای وزوز می‌شنوید. همچنین به دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی دستگاه قادر به گذر به مرحله بعدی نخواهد بود و عمل نمی‌کند. از این رو، مشکلات تخلیه آب نیز می‌تواند علت نچرخیدن لباسشویی باشد.

  •  آسیب دیدن تسمه‌ها

ماشین لباسشویی تعدادی تسمه دارد که ممکن است آسیب دیده، شل شده و یا پاره شده باشند. ایراد در تسمه های لباسشویی یکی از دلایل کند چرخیدن یا نچرخیدن دیگ لباسشویی است. اگر متوجه چنین مسئله‌ای شدید، آن تسمه باید جایگزین شود. دقت کنید که ممکن است مشکل اصلی از تسمه نباشد!

اگر پولی گیر کرده باشد، معمولاً باعث می‌شود تسمه پاره شود. اگر تسمه را جایگزین کنید اما قرقره را درست نکنید، باز هم در آینده‌ای نزدیک به این مشکل برخواهید خورد. همچنین ممکن است ایراد در چرخ تسمه باشد. چرخ تسمه به طبلک شستشو متصل می‌شود و به کمک تسمه، سبب چرخش طبلک می‌شود.

  •  خرابی موتور، علت نچرخیدن دیگ لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی محرک اصلی چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی است. به همین دلیل، موتور را می‌توان مهمترین جزء ماشین لباسشویی تلقی کرد که بروز ایراد در آن می‌تواند علت اصلی نچرخیدن، بد چرخیدن یا کند چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی باشد.

اغلب، موتور لباسشویی چرخش را مستقیماً به وسیله یک کلاچ به وجود می‌آورد. برای به حرکت درآوردن لباسشویی، چرخ دنده‌ای با میله‌های متصل به آن وجود دارد که موجب به حرکت درآوردن درام یا دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. خرابی موتور یا اجزای مرتبط با آن می تواند سبب نچرخیدن لباسشویی شود.

در این مواقع موارد زیر را باید بررسی نمود:

  • سیستم کلاچ به افزایش تدریجی سرعت دیگ کمک می‌کند. ممکن است کلاچ ساییده و خراب شده باشد. در این حالت لباسشویی نخواهد چرخید. از آنجا که کلاچ قابل تعمیر نیست، باید آن را تعویض کرد.
  • اگر دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد یا چرخش آن کم است، ممکن است اسپیلن‌ها که همزن را به محور محرک متصل می‌کنند، از بین رفته باشند و در نتیجه نیاز به تعویض داشته باشند.
  • در برخی از ماشین های لباسشویی از یک موتور معکوس استفاده می‌شود. اگر متوجه شدید درام لباسشویی شما در یک جهت به خوبی می چرخد؛ اما در جهت مخالف به خوبی کار نمی‌کند، ممکن است لباسشویی شما نیاز به تعویض موتور داشته باشد.
  • کوپلر یا اتصال دهنده‌ای که برای اتصال موتور به انتقال دهنده استفاده می‌شود، به مرور زمان پوسیده می‌شود و نیاز به تعویض خواهد داشت.

هزینه تعمیر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

هزینه تعمیر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی مانند تعمیر سایر لوازم برقی وابسته به مشکل آن است.
برای مثال هزینه تعویض تسمه با هزینه تعمیر موتور کاملا متفاوت است و قبل از تعیین مقدار هزینه باید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی معین شود.
در صورتی که به جواب پرسش‌های خود نرسیده اید میتوانید با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند .

چرا سامی تکنیک را برای تعمیر لوازم خانگی خود انتخاب کنیم؟

سامی تکنیک خدماتی مطمئن در ضمینه تعمیر یخچال . تعمیر لباسشویی . تعمیر ظرفشویی  ارائه می دهد ، در سرعت و حرفه ای بودن بی نظیر است. از اهمیت تعمیر و خرابی لوازم خانگی اطلاع داریم به همین دلیل است که بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آنها به سرعت خدمات با کیفیت را ارائه می دهیم .

سامی تکنیک خدماتی سریع ، قابل اعتماد و ماندگار را ارائه می دهد که در صورت خرابی لوازم خانگی به آن نیاز دارید. سرعت از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است ، به همین دلیل میتوانید با ما تماس بگیرید تا برایتان تکنسین متخصص لوازم خانگیتان که دچار مشکل شده را اعزام کنیم فقط شما تاریخ و ساعتی که برای شما مناسب است را بیان کنید تا برای تعمیر لوازم خانگی شما در خدمت باشیم.

ما با احترام و توجه واقعی که نسبت به مشتریان داریم ، از رقبای خود سبقت می گیریم. هدف ما ارائه خدمات در تمام برندهای لوازم خانگی است. برای احترام به این امر ، نمایندگی تعمیرات در تمام مناطق آماده ارایه خدمات به شما هستند .

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

133 20 264 021

266 94 227 021

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443 021

175 70 440 021

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88 021

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77 021

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *