زمانی که ماشین لباسشویی خراب می‌شود چه کاری باید انجام ‌دهید؟

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

دوست عزیز به این مطلب رای دهید.

لباسشویی‌ها بدون در نظر گرفتن برند و مدل دارای مکانیسم کار یکسانی هستند. تقریبا همه ماشین لباسشویی‌ها دارای اجزاء  مشابه‌ی هستند و به همین خاطر دلایل و علت خراب شدن آنها شبیه به هم است. حتما از خودتان پرسیده اید زمانی که ماشین لباسشویی خراب می‌شود چه کاری باید انجام ‌دهید؟ اگر بتوانیم علت را تشخیص دهیم رفع مشکل و تعمیر آسان خواهد بود. خراب شدن ماشین لباسشویی یکی از آن اتفاق‌هایی است که می‌تواند تمامی اعضای خانواده را به تکاپو بیندازد به همین دلیل نحوه نگهداری از ماشین لباسشویی در طولانی شدن عمر دستگاه و داشتن عملکردی بالا بسیار اهمیت دارد.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی در هر خانه است که تمامی لباس‌ها و پارچه‌های سبک وزن را می‌تواند بشوید. این دستگاه اگرچه عمر بسیار بالایی دارد اما به عنوان یک ماشین، قطعاتی با عمر محدود دارد و پس از مدتی خراب خواهد شد و احتیاج به تعمیر ماشین لباسشویی خود خواهید بود.

در صورتی که به درستی از لباسشویی خود استفاد نکنید و در نگهداری‌اش کوتاهی نمایید احتمال اینکه با خرابی زودهنگام قطعات آن مواجه شوید بسیار بالاست.

از مهم‌ترین مواردی که در نگهداری لباسشویی باید رعایت کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محل قرار دادن ماشین لباسشویی

توصیه می‌شود که برای ماشین لباسشویی خود محلی خشک و خنک را انتخاب کنید تا به دلیل وجود رطوبت و گرما از عمر قطعات کاسته نشود. همچنین سطح زمین باید کاملا صاف باشد تا لباسشویی تراز شود چرا که لق بودن بدنه بر روی زمین باعث می‌شود که در هنگام روشن بودن دستگاه دیگ شکسته شود و از کف لباسشویی آب به بیرون بریزد.

محل قرار دادن ماشین لباسشویی

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

مشکلات رایجی که ماشین لباسشویی ایجاد میکند و راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی و برطرف کردن آن، بدون در نظر گرفتن برند خاصی برای شما توضیح می دهیم.
مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی به وجود می‌آید شامل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، کارنکردن موتور، ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند، سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی، توقف ناگهانی در هنگام کار کردن، نچرخیدن دیگ لباسشویی و … می‌باشد.
در برخی موارد ماشین لباسشویی بوی بد می‌دهد که برای از بین بردن آن باید رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی انجام شود

عیب یابی ماشین لباسشویی و نحوه رفع مشکلات آن

آب کثیف تخلیه نمی‌شود

در این حالت برای عیب یابی ماشین لباسشویی دو قسمت مختلف که البته با هم مرتبط هستند دچار مشکل شده اند از جمله این قسمت‌ها پمپ و شینگ تخلیه می‌باشد.
در برخی موارد که آب تخلیه نمی‌شود دیگ ماشین لباسشویی هم تکان نمی‌خورد و همین امر می‌تواند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی شود.
یکی از قسمت‌های ماشین لباسشویی که پمپ می‌باشد زمانی که مشکلی داشته باشد نمی‌تواند آب را از درون دیگ جمع کرده و به بیرون انتقال دهد، راه حل رفع این مشکل تعویض پمپ می‌باشد.
از دیگر مشکلاتی که در زمان عیب یابی ماشین لباسشویی در این حالت باید آن را برطرف کنید مسدود بودن شیلنگ خروجی ماشین لباسشویی می‌باشد در این حالت باید شیلنگ را تعویض کنید و در صورتی که با شیء یا آشغالی مسدود شده است آن را تمیز کنید.

تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی در زمان کار کردن

برای عیب یابی ماشین لباسشویی در این حالت باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.
یکی از مشکلاتی که باعث بروز این مشکل می‌شود این است که جسم سنگین روی ماشین لباسشویی قرار می‌دهید در این حالت باعث آسیب رسیدن به فنر، کمک فنر و بدنه ماشین لباسشویی می‌شود و باعث بروز لرزش و حرکت ماشین لباسشویی می‌شود.
از دیگر مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شود تراز نبودن ماشین لباسشویی است که برای رفع این مشکل می‌توانید با استفاده از یک دستگاه تراز آن را تنظیم کنید.

نشت آب از ماشین لباسشویی

برای عیب یابی ماشین لباسشویی باید ابتدا این را تشخیص دهید که آب از کدام قسمت آن نشت می‌کند و سپس به دنبال راه حل رفع آن باشید.
زمانی که آب از درب ماشین لباسشویی نشتی داشته باشد باید بدانید که واشر درب ماشین لباسشویی خراب است و باید تعویض شود.
زمانی که آب از پشت ماشین لباسشویی نشتی دارد باید شیلنگ‌ها و شیر ورودی را بررسی کنید و اگر شیر‌ها شل باشند آن‌ها را محکم کنید و اگر پاره شده اند آن‌ها را تعویض کنید.
در صورتی که نمی‌دانید نشتی آب از کدام قسمت است باید بدنه آن را باز کنید و سپس آن را پیدا کرده و هر قسمت از ماشین لباسشویی بود آن را تعویض کنید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در ابتدا برای عیب یابی ماشین لباسشویی می‌توانید شیر ورودی را بررسی کنید و مطمئن شوید که شیر آب باز است و ایراد از این قسمت نیست.
در مرحله بعدی از عیب یابی ماشین لباسشویی توجه کنید که فیلتر ماشین لباسشویی کثیف نباشد و از ورود آب جلوگیری نکند، در صورتیکه فیلتر ماشین لباسشویی کثیف بود می‌توانید آن را تمیز کرده و یا آن را تعویض کنید.
در برخی موارد مشکل اصلی از قطعات دیگر ماشین لباسشویی است که در این حالت برای عیب یابی ماشین لباسشویی باید از متخصصین سامی تکنیک کمک بگیرید.

علت سر و صدای ماشین لباسشویی

یکی از علت‌هایی که باید عیب یابی ماشین لباسشویی برای آن انجام شود تولید سر و صدای ماشین لباسشویی می‌باشد.
از علت‌هایی که بدون عیب یابی ماشین لباسشویی می‌توان آن را برطرف کرد این است که لباس‌های زیادی درون ماشین لباسشویی نریزید چرا که باعث تولید سر و صدا در محیط می‌شود.
از دیگر علت‌های که باعث بروز سر و صدا درون ماشین لباسشویی می‌شوند که باید عیب یابی ماشین لباسشویی برای آن‌ها انجام شود خرابی یاتاقان‌ها، خرابی دیگ، شلی پولی‌ها، خراب شدن آبکش، خراب شدن بلبرینگ‌ها موتور و … که در این حالت باید تعمیر یا تعویض این قطعات انجام شود.

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی ها

پیشنهاد ما به شما : مطالعه ارور ماشین لباسشویی

8 نکته مهم برای اینکه چطور عمر ماشین لباسشویی را افزایش دهیم:

با رعایت این 8 نکته احتمال خرابی ماشین لباسشویی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیت آن با لباس پر نکنید

ماشین های لباسشویی ظرفیت‌های مختلفی (7، 11، 14 کیلویی و …) دارند. برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد به ماشینتان فشار وارد نمی‌کنید و موتور آن را از کار نمی‌اندازید، ظرفیت نوشته شده روی ماشین لباسشویی را بخوانید و هیچوقت بیش از ظرفیت آن، لباس درونش نریزید.

 

ماشین لباسشویی را با آب داغ شستشو دهید

برای اینکه ماشین لباسشوییتان تمیز بماند و رسوب و آلودگی آن را فرا نگیرد، بهتر است هر چند وقت یک بار آن را به طور خالی، با آب داغ و مواد شوینده روشن کنید. این شستشو داخل ماشین را تمیز می‌کند و از رشد قارچ و باکتری در ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

جا پودری را تمیز کنید

پودر لباسشویی اگر مدت زیادی داخل سینی مواد شوینده بماند، می‌تواند باعث شکل‌گیری رسوبات، مواد سخت و انسداد لوله‌ها شود. پس همیشه بعد از اتمام کار ماشین لباس‌شویی این محفظه نگهداری را شسته و تمیز کنید.

فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی را تمیز کنید

با شستشو یا تعویض دوره‌ای فیلترهای آب ماشین لباسشویی، از وارد شدن خاک و سایر آلودگی‌ها به داخل ماشین و لوله‌ها جلوگیری می‌کنید. اما این فیلترها کجا هستند؟ گاهی در مسیر لوله آب ماشین لباسشویی یک فیلتر قرار گرفته است. فیلترهای دیگر هم بسته به ماشین شما در بخش‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

 

ماشین لباسشویی را در نزدیک سینک ظرفشویی یا داخل حمام قرار ندهید

رسیدن رطوبت به بدنه دستگاه می‌تواند موجب اتصال در سیستم برقی ماشین لباسشویی شود. در نتیجه بدنه ماشین لباس شویی برق پیدا می‌کند. برای اینکه خیالتان از این بابت راحت شوید، پیشنهاد می‌کنیم ماشین لباسشویی را دور از مکان‌های خیس و مرطوب نصب کنید و حتماً یک پریز مستقل برای آن در نظر بگیرید.

از برنامه‌ای با حرارت بالا، کمتر برای آبکشی استفاده کنید

قرار دادن مداوم درجه حرارت آب ماشین روی اعداد بالا، انرژی زیادی مصرف می‌کند و طول عمر دستگاه را هم کاهش می‌دهد. پس اگر نگران قبض برقتان هستید و به علاوه، نمی‌خواهید هزینه هنگفتی بابت تعمیرات ماشین لباسشویی پرداخت کنید، سعی کنید آبکشی لباس‌ها را که نیازی به آب داغ ندارد، با درجه حرارت پایین انجام دهید و از برنامه‌های با حرارت بالا فقط در مواقع ضروری استفاده کنید.

دستگاه را درست تنظیم و زمانبندی کنید

ماشین لباسشویی ها دارای تنظیمات خاصی برای انواع مختلف لباس‌های پنبه‌ای، حساس، خیلی چرک، معمولی، پرده و غیره هستند. بهترین حالت برای شستشوی لباس این است که متناسب با نوع پارچه و میزان چرک بودن البسه تنظیمات درستی را انتخاب کنید. گاهی اوقات تنظیم دستگاه روی گزینه اشتباه به آن آسیب می‌زند یا باعث ایجاد تکان‌های شدید و سروصداهای عجیب و غریب می‌شود.

جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را هر چند ماه انجام دهید

رسوبات و باکتری مهمان‌های ناخواندۀ اکثر ماشین‌های لباسشویی هستند. بعد از مدتی استفاده از ماشین‌های لباسشویی ممکن است ماشینتان مثل اول لباس‌ها را تمیز نشوید یا در کل از کیفیت کار آن کم شود. در چنین مواقعی ممکن است رسوبات موجود در لوله یا سایر قطعات ماشین لباسشویی که با آب سروکار دارند راندمان دستگاه را پایین آورده باشد. در چنین مواقعی بهتر است برای خلاص شدن از شر رسوبات و باکتری‌های موجود در ماشین لباسشویی از متخصصان مجاز سامی تکنیک کمک بگیرید.

ماشین لباس‌شویی خود را سرویس  دوره ای کنید

پیشنهاد ما این است که هر 3 ماه یا 6 ماه به وضعیت ماشین لباس‌شویی خود رسیدگی کنید و مطمئن شوید مشکلی ندارد. هر 6 ماه یک بار هم از یک تعمیرکار مجرب بخواهید به صورت کلی ماشین لباس شویی را سرویس کند تا مطمئن شوید که ماشین شما به بهترین نحو به کار خود ادامه می‌دهد.

پیشنهاد ما به شما: مطالعه توصیه های ماشین لباسشویی

اگر که مشکل ساده و جزئی باشد می‌توان با کمک اینترنت و تماس با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی سامی تکنیک مشکل را حل کرد اما در صورتی که مشکل جدی باشد باید از متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کمک خواست.

سامی تکنیک خدماتی سریع ، قابل اعتماد و ماندگار را ارائه می دهد که در صورت خرابی لوازم خانگی به آن نیاز دارید. سرعت از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است ، به همین دلیل میتوانید با ما تماس بگیرید تا برایتان تکنسین متخصص لوازم خانگیتان که دچار مشکل شده را اعزام کنیم فقط شما تاریخ و ساعتی که برای شما مناسب است را بیان کنید تا برای تعمیر لوازم خانگی شما در خدمت باشیم.

ما با احترام و توجه واقعی که نسبت به مشتریان داریم ، از رقبای خود سبقت می گیریم. هدف ما ارائه خدمات در تمام برندهای لوازم خانگی است. برای احترام به این امر ، نمایندگی تعمیرات در تمام مناطق آماده ارایه خدمات به شما هستند .

تعمیر لوازم خانگی در محل شما

موردی که حتما باید توجه داشته باشید این است که در صورت خرابی دستگاه به هیچ وجه آن را جا به جا نکنید زیرا ممکن است نقص آن جدی تر شود. شما فورا با نمایندگی تعمیرات سامی تکنیک تماس بگیرید زیرا از مهم ترین خدمات نمایندگی ما تعمیر یخچال , تعمیر لباسشویی و تعمیر ظرفشویی می باشد. به این صورت که پس از تماس شما و گزارش خرابی دستگاه ، ما کارآزموده ترین و مناسب ترین تعمیرکار را خیلی سریع به محل شما اعزام می کنیم. نگران نباشید. هر آنچه که تعمیرکار برای تعمیر نیاز دارد را به همراه خود می آورد

پس از معاینه و عیب یابی، دستگاه شما همان جا به گونه ای تعمیر می شود که دیگر دچار همچین نقصی نشود و مثل روز اول کار کند. پس اگر دستگاه شما دچار خرابی شده است تا دیر نشده با نمایندگی ما تماس گرفته، با تکنسین های ما مشورت کنید و بهترین راه را انتخاب کنید

 نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 20 264

266 94 227

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *