علت کار نکردن موتور یخچال

علت کار نکردن موتور یخچال

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

علت کار نکردن موتور یخچال یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر نوع یخچالی چه خارجی چه ایرانی اتفاق بیافتد. خرابی موتور یخچال زمانی اتفاق می افتد که موتور یا کمپرسور یخچال کار نمی کند و یخچال فرایند خنک سازی را انجام نمی دهد و مواد غذایی که داخل یخچال است خنک نمی شود. برای رفع علت کار نکردن موتور یخچال ساید میتوانید بدون محدودیت زمانی با شماره 09214104100 در ارتباط باشید تا با مشاوره رایگان شما را راهنمایی کنیم.

موتور یا کمپرسور یخچال قلب یخچال شما است. که برای برسی و تست موتور یخچال می توانید از صدا دادن موتور متوجه خرابی و مشکل شوید. برای تشخیص سالم بودن موتور یخچال زمانی که صدا عادی داشته باشد و هر چند دقیقه یکبار روشن و خاموش میشود یعنی موتور سالم است.

درخواست تعویض و نصب موتور یخچال

علت خرابی موتور یخچال

علت خرابی موتور یا کمپرسور یخچال میتواند از قطعات داخلی یخچال شما باشد که میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • فرسوده شدن سیم ها
  • معیوب شدن اورلود
  • خرابی ترموستات 
  • سوختن برد الکترونیکی
  • قطع شدن سیم پیچ موتور
  • سوختن موتور یخچال
  • کمبود ولتاژ برق

شناسایی علت کار نکردن موتور یخچال قدیمی و یا جدید توسط تکنسین و یا تعمیرکار متخصص انجام می شود که برای تعمیر و یا تعویض موتور یخچال شما میتوانید با مشاوران ما با شماره 09214104100 در ارتباط باشید تا برای شما تعمیرکار اعزام کنند.

کار نکردن موتور یخچال کار نکردن موتور یخچال

علت کار نکردن موتور یخچال قدیمی

اگر یخچال قدیمی دارید که موتور آن کار نمی کند بهتر است دو مورد را مورد بزسی قرار دهید. کار نکردن موتور یخچال قدیمی را میتوان از دو صورت ارزیابی کرد:

  • چک کردن فن کندانسور
  • کثیفی کندانسور

با چک کردن و مشاهده کردن به این دو مورد میتوانید تشخیص دهید موتور یخچال قدیمی شما به خوبی کار نمی کند. اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید میتوانید با شماره های شرکت در ارتباط باشید.

چک کردن فن کندانسور 

برای برسی علت کار نکردن موتور یخچال باید کندانسوری که پشت یخچال است را چک کنیم چون این قسمت موظف است گرمایی که در داخل کندانسور است را به فن برساند که اگر از کار بیافتد یا به درستی نچرخد گرما وارد کمپرسور میشود و با بالا رفتن دما باعث از کار افتادن موتور میشود.

وظیفه فن کندانسور این است که هوای گرم از دستگاه خارج کند. اگر فن کندانسور به هر دلیلی کار نکند ممکن است موتور خاموش شود و باعث سوختن موتور و یا کمپرسور یخچال شود.

کثیفی کندانسور

محل قرارگیری کندانسور در پشت یخچال کنار موتور است. و اغلب روی سیم های کندانسور گرد و خاک وجود دارد و این کثیفی عامل مهم کار نکردن موتور یخچال شما است.

البته جمع شدن گرد و غبار روی کندانسور باعث می شود موتور به سختی کار کند و این عامل باعث گرم شدن و فرسودگی موتور می شود.

روشن نشدن موتور یخچال

پیشنهاد ما به شما : مطالعه علت کار نکردن فن یخچال

راهکار رفع کار نکردن موتور یخچال

همانطور که در عکس مشاهده میکنید شما میتوانید هر 6 ماه یخچال خود را به جلو بکشید تا دسترسی به پشت یخچال داشته باشید و با استفاده از جاروبرقی کف یخچال و داخل محفطه یخچال در قسمتی که موتور و کندانسور قرار دارد را جارو کنید تا هرگونه گرد و غبار از بین برود ولی بهتر است با سرویس دوره ای یخچال خیال خود را راحت کنید شما میتوانید با برقراری تماس و ارتباط با مرکز تخصصی تعمیرات سامی تکنیک از این مشکل جلوگیری کنید.

چرا موتور یخچال کار نمیکند؟

4دلیل کار نکردن موتور یخچال

چهار مورد از مهمترین دلیل کار نکردن موتور یخچال که باعث می شود موتور یخچال کار نکند:

  • خرابی ترموستات 
  • خرابی سنسور دما
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی رله

تمام موارد کار نکردن موتور یخچال که بیان شد باید توسط تکنسین چک شود تا دلیل اصلی کار نکردن موتور یخچال برسی شود. شما میتوانید با مشاوره گرفتن و راهنمایی از مجموعه ما مشکل دستگاه را برطرف کنید.

دلیل کار نکردن موتور یخچال

8 علت استارت نخوردن موتور یخچال

زمانی که یخچال استارت نمیزند باید تمام قسمت های یخچال چک شود تا برای رفع مشکل اقدام شود. عواملی که باعث استارت نخوردن یخچال میشود:

  • گرمای بیش از حد موتور
  • کار نکردن فن کمپرسور
  • کمبود روغن 
  • بار زیاد یخچال 
  • قدیمی شدن کمپرسور  
  • افزایش ولتاژ
  • سر و صدای کمپرسور
نصب موتور یخچال

تست سلامت یخچال

بهترین راه برای اینکه از کارکرد صحیح یخچال خود اطمینان حاصل کنید چند نکته وجود دارد تا با چک کردن از سلامت یخچال و موتور یخچال باخبر شوید.

همیشه در تمام کارهایی که با برق سروکار دارد باید ابتدا برق را جدا کنید پس در این مرحله هم ما احتیاز میکنیم و یخچال را از اتصالات برقی جدا میکنیم.

در پشت دستگاه پشت محفظه توری موتور واقع شده محفظه را جدا می کنیم و با اهم متر دو طرف سیم موتور یخچال را چک می کنیم که این اندازه باید بین 6 تا 8 اهم باشد. که نشانه سلامت موتور یخچال است.

یکی دیگر از کارهایی که برای کار نکردن موتور ساید میتوان انجام داد این است که موتور را از یخچال جدا کنید و به برق مستقیم وصل نمایید. البته اگر تخصص کافی ندارید و به اصطلاح دست به آچار نیستید این کار را انجام ندهید.

شما میتوانید برای علت کار نکردن موتور یخچال ساید با نگاه کردن به روغن موتور یخچال هم از سالم بودن و یا خرابی آن هم مطلع شوید. به گونه ای که اگر روغن درون موتور تمیز و شفاف بود یعنی موتور سالم است و مشکلی ندارد اما اگر روغن سیاه و کدری را مشاهده کردید یعنی موتور شما دچار مشکل شده که باید هر چه سریعتر با مرکز تخصصی سامی تکنیک در ارتباط باشید تا برای شما تکنسین اعزام شود.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تعمیر موتور سوخته یخچال

لیست مناطق تعمیر و تعویض موتور یخچال

مرکز خدمات تعمیر یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

مرکز خدمات تعمیر یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

مرکز خدمات تعمیر یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

مرکز خدمات تعمیر یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

6 دیدگاه

  • سلام میشه بفرمایید موتور یخچال که سوخته رو میشه تعمیر کرد یا نه

    • دوست عزیز سلام
      موتور یخچال قابل تعمیر است اما ما توصیه به این کار نمیکنیم بهتر است موتور یخچال شما تعویض شود تا دوباره دچار مشکل نشود.

  • با صحبت های که نوشتید ما خودمون میتونیم با جارو تمیز کنیم با این کار موتور اگه کار نکنه درست میشه؟

    • دوست عزیزسلام
      قطعا با این کار میتونید از آسیب به موتور جلوگیری کنید شما با سرویس دوره ای هر 6 ماه عمر یخچال و موتور یخچال خود را بالا ببرید.

  • سلام وقتتون بخیر علت استارت نخوردن موتور یخچال هم چی میتونه باشه؟

    • دوست عزیز سلام
      علت استارت نخوردن موتور یخچال میتواند از سوختن موتور باشد و یا و وارد نشدن برق به موتور که باید توسط تکنسین چک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *