علت صدا دادن یخچال

علت صدا دادن یخچال

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

علت صدا دادن یخچال موضوعی است که حتما شما را سردرگم کرده است و نمیدانید مشکل از کجاست و به دنبال راه حلی هستید که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ گاهی اوقات ممکن است که یخچال شما صداهایی غیر طبیعی و ناخوشایند تولید کند که شما بخواهید چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم صداهایی که می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل در سیستم یخچال باشد. علت صدا دادن یخچال  را میتوان اینگونه بیان کرد که در تمام یخچال ها دو لوله رفت‌ و برگشت در کنار کمپرسور وجود دارد که اگر این لوله‌ها به بدنه یخچال برخورد کند باعث به‌وجودآمدن سر و صدای یخچال می‌شود این عملکرد در تمام برند های یخچال ممکن است اتفاق بیافتد و شما را مجبور به تعمیر یخچال کند.

نمونه صدای یخچال

این نوع از صداها، با صداهای طبیعی بسیار متفاوت می‌باشند. نمونه صدای یخچال میتواند :

  • صدای ممتد ترک ترک به هماره لرزش (خرابی موتور و پمپ‌ها)
  • صدای تقه زدن (مربوط به پمپ)
  • صدای ترق ترق شنیدن
  • صدای خراشیدگی یا هرگونه صدای ناشی از فرسودگی (ناشی از فرسودگی قطعات داخلی)
  • صدای بوق‌زدن

توجه داشته باشید که در رابطه با این مشکل، اگر هر یک از این صداهای غیرطبیعی را در یخچال خود شنیدید، توصیه می‌کنیم سریعا با مجموعه بزرگ و حرفه‌ای سامی تکنیک تماس حاصل نمایید. در هر نقطه از شهر بزرگ تهران و شهرستانهای دیگر ایران زیبا که باشید، در کمتر از 15 دقیقه از طرف نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مشتریان عزیز تحت نظارت و مدیریت سامی تکنیک با شما تماس حاصل می‌گردد. آرامش خود را حفظ کرده و منتظر رسیدن تکنسین‌های ما بمانید.

انواع صدای یخچال و شناسایی صدا:

علت صدای یخچال می‌تواند به دلایل وجود مشکل در قسمت موتور یخچال و یا فن‌های داخلی و بیرونی باشد. در حالی که یخچال شما عزیزان به فعالیت خود در حالت‌های مختلف می‌پردازد، موتورها و پمپ‌های داخلی آن در حال کار کردن می‌باشند. چنین عملکردی ممکن است باعث ایجاد صداهایی شود. صدای یخچال به دو صورت است : صدای طبیعی و صدای غیر طبیعی.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و بهتر در مورد علت صدا دادن موتور یخچال کلیک کنید.

صدای یخچال به صورت طبیعی:

  • تیک‌تیک کردن
  • گاهی بوق هایی خفیف ‌زدن

باشند. اما تمامی این صداهای خفیف در یخچال شما عزیزان کاملا طبیعی می‌باشند. و در این شرایط علت صدا دادن یخچال به این شکل در حقیقت نشانی از عملکرد طبیعی یخچال است.

با شنیدن چنین صداهایی، از سلامت یخچال خود کاملا مطمئن باشید. این نوع صداها نشان از این دارد که، یخچال در حال انجام وظایف خود به شکل درست و کامل می‌باشد.

اما علت صدایی که شما میشنوید همیشه نشانه عملکرد صحیح آن نیست. در ادامه با اشکال مختلفی از صداهای تولید شده آشنا خواهیم شد، که خبر از خرابی و مشکل در سیستم یخچال شما عزیزان می‌دهد.

صدای یخچال به صورت غیر طبیعی:

بر خلاف صداهایی که خبر از شرایط کاملا خوب و نشانه‌ای از عملکرد صحیح یخچال شما عزیزان می‌باشند، مهمترین علت آن می‌تواند به علت خرابی و وجود مشکلی در قسمت‌های مختلف یخچال باشد.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه چرا یخچال فریزر صدا می‌دهد؟

چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟

برای اینکه بخواهیم صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟ بهتر است صدای بوقی که شما از دستگاهتان میشنوید را برسی کنید که به چه دلیل ایجاد شده:

← باز بودن درب یخچال

← هشدار خرابی یخچال

در این حالتبرای اینکه به شما بگوییم که چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟ میتوان گفت برای قطع کردن این صدا با توجه به نوع برند و مدل دستگاه میتوانید از دکمه Alarm و یا mute ویا آیکون بلند گو که روی آن خط کشیده استفاده کنید. و یا اگر برای باز بودن درب است درب یخچال را ببنید و دوباره باز کنید البته در بعضی از مدلها دکمه چراغ در کنار بدنه محفظه یخچال وجود دارد که میتوانید با فشار دادن آن دوباره چراغ را روشن و خاموش کنید.

دلیل صدا دادن یخچال

در نظر داشته باشید با سرویس یخچال خود این مشکل را برطرف کنید اما علت صدای یخچال قطعات داخلی است که می‌تواند دلیل بر صدا دادن یخچال باشد. در رابطه با صدا دادن یخچال ، گاهی دلایل دیگری نیز وجود دارد. برای مثال:

گاهی برخی از تنظیمات و قطعاتی که در فضای داخلی یخچال موجود است، می‌توانند علت صدا دادن یخچال باشند. برخی از مدل‌های یخچال‌، دارای قطعات متحرک و مکانیکی‌ای می‌باشند که مسئولیت تنظیم دمای داخلی یخچال را بر عهده دارند.

این قطعات امکان دارد در هنگام تغییر دما یا فعالیت‌های خودکار در سیستم یخچال، صداهایی ایجاد کنند. یا به دلیل فرسودگی و نیاز به تعویض یا تعمیر داشتن، علت صدا دادن یخچال شما باشند.

رفع علت صدا دادن یخچال
علت صدای یخچال در تمام برندهای موجود در بازار میتواند این موارد باشد که با تماس با متخصصین سامی تکنیک و دریافت مشاوره رایگان میتوانید به رفع آن اقدام کنید.
علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید باید یکی از عوامل زیر باشد:
  • مشکل در موتور فن اواپراتور و کندانسور
  • شکسته شدن پروانه یخچال
  •  پارگی لرزه گیر یخچال
  • خراب شدن برد یخچال
  • ورود آب به درون برد
  • نوسانات شدید برق
  • تراز نبودن یخچال 

بررسی علت صدا دادن یخچال

اکنون که اطلاعات مفیدی و مختصری در رابطه با دلیل صدا دادن یخچال  بدست آوردید، می‌دانید که دلیل صدا دادن یخچال می‌تواند به فاجعه‌های بزرگ و پرهزینه‌ای منجر گردد.

توصیه سامی تکنیک، مجموعه‌ای که سالها تجربه در ارائه خدمات تعمیر انواع یخچال در شهرستان و تعمیر یخچال  در تهران و حتی تعمیر کلیه یخچال ها در سطح ایران و در کمترین زمان ممکن را در کارنامه خود دارد، به شما این است :

  • برای بررسی علت این مشکل و رفع آن ، در هر کجای ایران زمین که هستید با شماره تماس‌های موجود در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید.
  • از هرگونه دستگاری و اقدام به بررسی شخصی و یا تعمیر به دست افراد غیر حرفه‌ای بپرهیزید. در صورتی که اشتباهی رخ دهد، ممکن است مجبور به خرید موتور یخچال ، آنهم با وضعیت قیمت موتور یخچال که اینروزها مدام بالا می‌رود شوید.
  • نگران نباشید، سامی تکنیک در تمامی استان‌های ایران و شهرستانها نمایندگی رسمی و فعال برای ارئه خدمات پس از فروشی مانند تعمیر و تامین قطعات یخچال دارد. کافی است برای بررسی علت صد دادن یخچال خود با تلفن‌های موجود در صفحه تماس حاصل نمایید.
باز ماندن در یخچال

علت صدا دادن یخچال فریزر

صداهای غیرطبیعی در یخچال ممکن است نشانه‌های خرابی موتور و پمپ‌ها باشند. علت صدا دادن یخچال با این نوع از صداها معمولاً با صداهای مربوط به عملکرد طبیعی یخچال متفاوت هستند و ممکن است به مشکلات داخلی اشاره کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان و اعزام تکنسین به منزل و محل شما میتوانید با شماره های شرکت در ارتباط باشید.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

برای اینکه صدای یخچال را قطع کنیم باید دقت کنید و خوب به منبع صدا گوش کنید که صدا از کدام قسمت از یخچال شنیده میشود اگر متوجه شدید که صدایی که به گوش میرسد از پایین یخچال به گوش شما می رسد احتمالا ظرف تخلیه یخچال شل شده است ولی اگر صدا از پشت دستگاه به گوش می رسد نشان دهنده اشکال در قسمت تایمر یخ زدایی کمپرسور یا فن کندانسور می باشد ولی اگر صدا از مخزن و داخل یخچال می آید احتمال دارد که فن اواپراتور خراب شده باشد که هوا را در یخچال و فریزر به گردش در می آورد

  • به صدا دقت کنید از کدام قسمت یخچال است.
  • فن اواپراتور و موتور راچک کنید.
  • پایه های موتور را برسی کنید.
  • فن کندانسور رابرسی کنید.
  • تایمر یخ زدایی را چک کنید.
  • دقت کنید یخچال تراز باشد.

برای اینکه جواب سوالتان را که چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟ را بدهیم بهتر با مشاوران ما در ارتباط باشید تا به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند شما در هر نقطه‌ای که باشید در کمتر از 15 دقیقه پس از ثبت سفارش، با شما تماس و برای ارائه خدمات به طرف محل مورد نظرتان حرکت می‌کنیم.

تمامی خدمات ما در هر نقطه‌ای از ایران، دارای نرخ متحد و یکسان بوده و تنها اولویت و هدفمان جلب رضایت شما عزیزان است.

تماس با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید

علت صدا دادن یخچال، در اکثر موارد مربوط به خرابی پمپ و مشکلات موتور و همینطور خنک کننده‌های دستگاه می‌باشد. در هر صورت، اگر چنین مشکلاتی در یخچال شما عزیزان وجود دارد و حضورش را با ایجاد صدا اعلام می‌کند و یا دنبال راه حلی هستید که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم بهتر است سریعا با تکنسین‌های مجرب در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

اپراتورهای حرفه‌ای در دفتر مرکزی خدمات سامی تکنیک در تهران منتظر تماس شما عزیزان می‌باشند تا با نهایت احترام و رفتاری حرفه‌ای راهنمایی‌های لازم را در رابطه با دلیل صدا دادن یخچال  شما عزیزان ارائه نمایند.

تمامی مناطق تهران بزرگ تحت پوشش خدمات سامی تکنیک با تیم تکنسین‌های بزرگ ما می‌باشد. اما خدمات گسترده سامی تکنیک فقط مختص به تهران نیست، ما در تمامی نقط ایران بزرگ و در هر استان و شهرستان بزرگ و کوچکی نمایندگی فعال داشته و در صورت نیاز به بررسی علت صدا دادن یخچال خود، در هر نقطه‌ای که باشید در کمتر از 15 دقیقه پس از ثبت سفارش، با شما تماس و برای ارائه خدمات به طرف محل مورد نظرتان حرکت می‌کنیم.

تمامی خدمات ما در هر نقطه‌ای از ایران، دارای نرخ متحد و یکسان بوده و تنها اولویت و هدفمان جلب رضایت شما عزیزان است.

لیست نمایندگی های تعمیر یخچال

 نمایندگی تعمیرات یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

نمایندگی تعمیرات یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیرات یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیرات یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

6 دیدگاه

  • سلام علت صدا دادن فریزر پارس هم همین ها میتونه باشه یا موارد شما فقط برای یه یخچال است؟

    • دوست عزیز سلام
      علت صدا دادن فریزر پارس و هر نوع مارک و برندی از یخچال هم میتواند همین موارد باشد.

    • دوست عزیز سلام
      برای پاسخ به این سوال بهتر است برای سوالات بیشتر از شما و شناسایی صدا با مشاوران ما در ارتباط باشید تا به صورت رایگان مشکل صدای یخچال را شناسایی کنند.

  • صدا دادن یخچال خیلی آزاردهنده است من با کمک تلفنی شما و همکارانتون تونستم علت صدارو شناسایی کنم ممنونم از لطف شما.زارع هستم

    • دوست عزیز سلام
      تنها هدف مجموعه ما خدمت رسانی به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *