علت صدای موتور یخچال

علت صدای موتور یخچال

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

علت صدای موتور یخچال زمانی است که شما صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن و یا خاموش شدن احساس میکنید. که این مشکل در زمان شروع به کار کمپرسور یا همان شروع استارت زدن موتور یخچال اتفاق می افتد. اگر این حالت آزاردهنده باشد نشانه خرابی در قطعات داخلی موتور یخچال شما است که برای رفع این مشکل میتوانید با مشاوران ما که بصورت شبانه روزی در خدمت شما هستند در ارتباط باشید.

موتور یخچال صدا میدهد؟ احتیاج به تعویض موتور یخچال داری؟

علت سر و صدای موتور یخچال

معمولا مشکلی که شما عزیزان از موتور یخچال بازگو می کنید شبیه صدای لرزش و قل‌قل و تق ‌تق است که در زمان روشن شدن یا خاموش شدن موتور احساس می شود.

علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن دلایل مختلفی دارد:

← تراز نبودن یخچال

← خرابی فن خنک کننده کمپرسور

← خرابی فن اواپراتور

← خرابی پایه های نگه دارنده موتور

در بعضی مواقع ممکن است موتور یخچال هنگام خاموش شدن هم دچار اینمشکل شود که باید توسط تعمیرکاران سامی تکنیک دستگاه شما سرویس یخچال شود چون ممکن است مشکل از خرابی موتور باشد که باید چک شود.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه علت استارت نخوردن یخچال

مراحل تعویض موتور یخچال

علت لرزش موتور یخچال

میتوان گفت رایج ترین علت لرزش موتور یخچال هنگام خاموش شدن و روشن شدن این 5مورد باشد. اما باید توسط تکنسین چک شود.

← یخچال در سطح صافی قرار نگرفته و دچار لرزش شده

← میزان روغنی که در کمپرسور است باعث مشکل شده

← نوع گازی که در کمپرسور استفاده شده

فن یخچال آسیب دیده

← برفک در یخچال ایجاد شده

علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن

پیشنهاد ما به شما : مطالعه علت کار نکردن موتور یخچال

علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن

حتما زمانی که موتور یخچال شروع به کار میکند شما لرزشی را از پشت یخچال می شنوید. این لرزش و غرشی که هنگام روشن شدن موتور یخچال به گوش می رسد به خاطر شروع کار موتور و یا همان کمپرسور است که روند کاملا طبیعی دارد اما گاهی ممکن است صدای موتور نشانه ای از خرابی در قطعات موتور هم باشد که باید توسط تکنسین برسی شود.

از مهمترین علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن قدیمی شدن یخچال است. با گذشت زمان و فرسودگی قطعات داخلی و انجام ندادن سرویس یخچال ممکن است مشکلاتی برای یخچال ایجاد شود. البته جای نگرانی نیست شما میتوانید با مشاوره و راهنمایی گرفتن از متخصصین ما این مشکل را رفع کنید.

علت صدای موتور یخچال

علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن

زمانی که موتور یخچال خاموش میشود و شما احساس می کنید نوای غیر عادی می شنوید این نشانه خرابی در کمپرسور یخچال است. علت اصلی این مشکل در زمان خاموش شدن موتور یخچال را میتوان به این موارد اشاره کرد:

← خرابی فنر کمپرسور

← بالا رفتن دمای محیط 

← خراب شدن تایمر دیفراست 

لرزشی که شما در هنگام خاموش شدن موتور یخچال می شنوید مانند تق تق و یا شل بودن و یا شبیه لقی یه وسیله است که برای رفع این مشکل بهتر است با مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

راهکار رفع صدای موتور زمان خاموش و روشن شدن

لرزش موتور یخچال در زمان خاموش شدن و روشن شدن عواملی مختلفی دارد که باید توسط تکنسین چک شود.

اگر صوت ضربه از موتور یخچال خود احساس کردید مشکل از داخل موتور است که اجزای داخل موتور دچار مشکل شده چون به مرور زمان رینگ و پیستون ها جدا می شوند و ایجاد مشکل میکنند.

در چنین مواقعی کمپرسور معیوب شده و باید توسط تکنسین های سامی تکنیک موتور یخچال شما تعویض شود.

شما میتوانید برای تعویض موتور یخچال با شماره 09214104100 در ارتباط باشید تا با راهنمایی مشاوران ما و اعزام تکنسین مشکل دستگاه خود را در کمتر از 1 ساعت رفع نمایید.

 

نمایندگی تعمیرات یخچال در تمام مناطق

 نمایندگی تعمیر یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 120 264

266 94 227

نمایندگی تعمیر یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیر یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیر یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

4 دیدگاه

    • دوست عزیز سلام
      بله تراز نبودن یخچال هم میتواند باعث صدای موتور یخچال باشد.

  • سلام لرزش موتور یخچال میتونه عادی باشه یا باید تعمیر بشه؟

    • دوست عزیز سلام
      لرزش موتور یخچال تا به اندازه ای میتواند عادی باشد اما اگر این لرزش همراه صدا آزار دهنده باشد باید توسط تکنسین برسی شود که مشکلی ایجاد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *