علت خاموش شدن یخچال

علت خاموش شدن یخچال

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

علت خاموش شدن یخچال میتواند یکی از نشانه‌هایی باشد که خبر از وجود مشکلات گوناگونی میدهد. پس بهتر است در هنگام خاموش شدن ناگهانی یخچال نهایت آرامش خود را حفظ کنید. علت از کار افتادن یخچال دلایل مختلفی دارد که در ادامه اطلاعات بسیار کاربردی‌ای در این رابطه تقدیم حضورتان شده است، می‌توانید برای بررسی مشکلات علت خاموش شدن موتور یخچال و تشخیص علت مهم خاموش شدن یخچال خود از این اطلاعات مفید استفاده نمایید.

خاموش شدن یخچال یعنی چه ؟

خاموش شدن یخچال اتفاقی است که ممکن است ذهن ما را درگیر کند. هرکسی به محض روبرو شدن با خاموشی بی دلیل دستگاه، ممکن است آشفته شده و بدترین احتمالات را در ذهن خود مرور کند. اگر سوخته باشد چه؟ وای، با این قیمت‌ها چگونه یک یخچال جدید تهیه کنم؟

خاموش شدن ناگهانی یخچال می‌تواند علت از کار افتادن یخچال باشد که دلایل مختلفی دارد. لازم به ذکر است که در تعمیر یخچال دلایل خاموش شدن و یا خاموش و روشن شدن یخچال، نقص‌های جدی در سیستم آن نیست. و میتوان اینگونه بیان کرد که علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ممکن است از نوسانات برقی تا مشکلات کوچک الکترونیکی را شامل شود. با ما همراه باشید تا با تمام این احتمالات آشنا شوید.

یخچال سامسونگ شما روشن نمیشه؟ مقاله علت روشن نشدن یخچال سامسونگ را مطالعه بفرمایید.

علت خاموش و روشن شدن سریع یخچال فریزر و ساید

5 علت اصلی خاموش شدن یخچال و راهکار رفع آن

علت مهم خاموش شدن یخچال و فریزر مسئله‌ای بسی مهم و آزاردهنده است. برای حل علت از کار افتادن یخچال آن باید ابتدا علت خاموش شدن یخچال را شناسایی کنیم. پس از بررسی و تشخیص علت مهم یخچال با شناخت مشکل است که می‌توانیم اقدام به تعمیر یخچال فریزر کنیم. در رابطه با علت خاموش شدن یخچال قدیمی و یا یخچال های جدید باید توجه داشته باشید که، ممکن است عوامل و دلایل بسیار متنوع و مختلفی وجود داشته باشد. از جمله مشکلات و علت‌ها می‌توانیم به موارد :

1. قطع برقی

اگر یخچال فریزر به دلیل قطع برق خاموش شده باشد، اولین گام بررسی وضعیت برق و اطمینان از اتصال صحیح به منبع برق است. اگر تمام مناطق و وسایل برقی خانه فاقد برق باشند که ممکن است یا فیوز پریده باشد و یا در حال تجربه قطعی سراسری باشید.

اما اگر علت مهم خاموش شدن یخچال قطعی برق یخچال و منبع تغذیه و پریز مربوط به آن است، باید از اتصال سیم‌های داخلی و دیگر عوامل موثر در منبع تغذیه و یخچال اطمینان حاصل فرمایید.

2. تنظیمات نادرست 

تنظیمات دستگاه ممکن است به طور غیرعمد و با خوردن دست شما و یا دیگر اهالی منزل تغییر کرده باشد. تغییر تنظیمات مربوط به منبع تغذیه می‌تواند باعث خاموشی یخچال شود. پس برای بررسی و رسیدن به علت مهم خاموش شدن یخچال ابتدای باید از صحت و عدم بهم ریختگی تنظیمات دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

3. دما 

دما یکی از عوامل مهم در خاموش شدن یخچال است. به این صورت که در یخچال‌ها با بالا رفتن شاهد خاموش شدن سیستم خواهیم بود. پس دما هم علت مهم خاموش شدن یخچال می‌باشد.

بالا رفتن دما خود نشان از وجود مشکلی دیگر در سیستم یخچال است، اگر یچخال شما به صورت مداوم به علت بالا رفتن دما خاموش می‌شود باید از تکنسین‌های متخصص در این رابطه کمک بخواهید.

4. انسداد یا بروز مشکلات در قسمت‌های داخلی 

در رابطه با علت مهم خاموش شدن یخچال باید به این نکته توجه نمایید که وجود مشکلاتی مانند انسداد در سیستم خنک‌کننده، برف‌زدگی بیش از حد در قسمت فریزر یا کلیه مشکلات مهم داخلی دیگر می‌توانند باعث خاموش شدن ناگهانی یخچال شما عزیزان شوند.

5. مشکلات قطعات اصلی 

وجود هرگونه خرابی در قطعات اصلی مانند موتور و کمپرسور، که در متن قبلی به اهمیت بسیار زیادشان در عملکرد سیستم یخچال اشاره کریدم، ممکن است به خاموشی دستگاه منجر شود. شاید بتوان گفت که از میان تمام علل دیگر، خاموش شدن و علت مهم خاموش شدن یخچال می‌تواند در هنگام خرابی این قطعات باشد.

اگر یخچال شما تمامی این موارد ذکر شده را دارا بود شما میتوانید با ما در تماس باشید تا در سریعترین زمان ممکن مشکل خاموش شدن یخچال شما را حل کنیم.

علت خاموش شدن یخچال قدیمی

علت خاموش شدن یخچال قدیمی یا معمولی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. شما میتوانید قبل از اعزام تکنسین از قطعی برق و تنطیمات نادرستی که در دمای یخچال ایجاد کردید را بررسی کنید.

اگر دلیل خاموش شدن یخچال قدیمی و یا جدید خود را پیدا نکردید و یا علت خاموش شدن یخچال معمولی را میخواهید بدانید باید با ما در ارتباط باشید. با اعزام تکنسین و تخصصی که تکنسین مربوطه دارد مشکلات قطعات داخلی و قسمت هایی که دچار انسداد شده است را برای شما رفع می کنند پس برای آسودگی خیالتان با ما در ارتباط باشید

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال

علت خاموش شدن یخچال معمولی

خاموش شدن یخچال در هر نوع برند و یا هر نوع مدل ناراحت کننده است چه در یخچال های معمولی باشد چه قدیمی. اما در بیشتر مواقع علت خاموش شدن ناگهانی یخچال میتواند این مورد باشد که شما میتوانید برای رفع این موارد با مشاوران ما در ارتباط باشید تا کمتر از 1ساعت برای شما تکنسین اعزام شود.

  • مشکل در سیم کشی
  • سوختن محافظ برق یخچال
  • خرابی و سوختگی برد یخچال
  • سوختن موتور یخچال
  • خرابی ترموستات
علت خاموش شدن یخچال معمولی و قدیمی

علت صدای موتور یخچال هنگام روشن شدن

موتور و کمپرسور، دو مؤلفه اساسی داخل یخچال یا فریزرهای ما هستند. وجود این دو قطعه بسیار مهم، برای عملکرد بهینه و کارکرد دستگاه‌های ما بسیار حیاتی هستند. اگر این قطعات با هرگونه مشکل یا خرابی مواجه شوند، ممکن است عملکرد کل دستگاه تحت تأثیر قرار بگیرد.

به همین دلیل هر گونه نقصی هرچند کوچک، یا اختلالی در این قسمت‌‌ها می‌تواند به عنوان عاملی برای مشکلات بسیار متعددی از جمله تبدیل شدن به مهمترین علت خاموش شدن یخچال تبدیل شود. به طور کلی علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن مربوط به موتور و کمپرسور یخچال، به عنوان اولین عاملی معرفی می‌شود که ممکن است علت مهم خاموش شدن یخچال یا فریزر باشد.

علت خاموش شدن موتور یخچال

خرابی کمپرسور و موتور یخچال عامل مهم خاموش شدن یخچال است. استفاده مداوم و بلند مدت از موتور و کمپرسور یخچال ممکن است منجر به افزایش دما و گرم شدن آنها شود. افزایش دما و گرم شدن آنها نیز، بهترین شرایط برای خرابی و یا سوختن آنها محسوب می‌شود، به ویژه اگر این قطعات قدیمی هم باشند.

علاوه بر این عوامل، آسیب‌های گوناگون و مختلف دیگری نیز ممکن است باعث خرابی کمپرسور شوند. رابطه خرابی کمپرسور و علت مهم خاموش شدن یخچال نیز بسیار ساده است. کمپرسور یخچال وظیفه ایجاد فشار کافی برای به چرخش در آوردن گازها را در دستگاه بر عهده دارد. حرارت تولید شده توسط یخچال را هم از داخل به خارج منتقل می‌کند. پس نیتجه می‌گیریم اگر کمپرسور به درستی عمل نکند، سیستم خنک‌کننده یخچال دیگر کار نخواهد کرد، و این شرایط ممکن است دستگاه را به طور ناگهانی خاموش کند و علت از کار افتادن یخچال شود.

یخچال فریزرها بدون شک و واقعاً، یکی از مهم‌ترین لوازم‌های خانگی ما انسان‌های مدرن هستند. نقش اساسی آنها در زندگی روزمره ما جای هیچ بی توجهی‌ای را نسبت به سلامت آنها باقی نمی‌گذارد. باید توجه داشته باشیم که این دستگاه به مرور زمان به یک نیاز اساسی در زندگی ما تبدیل شده، و اهمیت بسیاری در حفظ سلامت مواد غذایی و راحتی زندگی ما دارد. پس توجه به خاموش شدن ناگهانی و علت مهم خاموش شدن یخچال، یکی از اساسی ترین کارهایی است که باید همواره به آن توجه بسیار داشته باشیم.

موتور یخچال شما دچار مشکل شده؟ مقاله تعمیر موتور سوخته یخچال را مطالعه بفرمایید

مهمترین دلیل خاموش شدن ناگهانی یخچال

سوختن یا خراب شدن برد الکترونیکی یخچال دلیل اصلی خاموش شدن یخچال است

در مواردی ممکن است خراب شدن یا سوختن برد الکترونیکی موجود در داخل یخچال و فریزر، علت مهم خاموش شدن یخچال باشد. برد الکترونیکی وظیفه کنترل تمام عملکرد‌های دستگاه شما را بر عهده دارد و می‌تواند به نام مغز متفکر این دستگاه‌ها نیز شناخته شود. زمانی که یخچال بصورت غیر زبیعی خاموش شود و حتی لامپ های داخل دستگاه خاموش شود و یا صفحه نمایش یا همان صفحه دیجیتال تنطیم دما کار نکند میتوان گفت که 90% علت این مشکل از برد یخچال شماست. در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض برد الکترونیکی یخچال با ما در تماس باشید.

علت سوختن برد یخچال ساید

خرابی یا سوختن برد الکترونیکی می‌تواند به دلایل بسیار متنوع و مختلفی اتفاق بیافتد. در برخی موارد، علت این خرابی ممکن است برخورد با آب یا وارد شدن ضربه‌ای شدید به برد باشد. این خسارات می‌توانند باعث شکسته شدن قطعات الکترونیکی تشکیل دهنده برد باشند.

 در صورت خرابی برد الکترونیکی علت مهم خاموشی یخچال قطع ارتباط بین اجزای مختلف در یخچال است که به دلیل عدم هماهنگی موجود بر اثر سوختن برد اتفاق افتاده. در نتیجه، اطلاعات به درستی به جریان در نمی‌آید و عملکرد یخچال و فریزر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

 این مشکل توسط تعمیرکاران متخصص و زبده قابل تعمیر است، اما اگر در شهرستان سکونت دارید و دسترسی کاملی به خدمات حرفه‌ای ندارید و یا علت از کار افتادن یخچال را جویا هستید می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در صفحه تماس گرفته و از مجموعه سامی تکنیک، خدمات مورد نیاز خود را در هر شهر و شهرستانی در کمتر از یک ساعت دریافت نمایید.

دلایل سوختن برد الکترونیکی

1.خرابی اتصالات کابل و سیم و علت خاموش شدن یخچال

توجه کافی به وضعیت و سلامت اتصالات کابل و سیم‌ها در عملکرد یخچال بسیار اهمیت دارد. اگر هر یک از سیم‌ها، اتصالات و کابل‌ها دچار آسیب یا خرابی باشند، این مشکل می‌تواند علت خاموش شدن یخچال و فریزر باشد.

در صورتی که پریز، سیم یا هر نقطه اتصال دیگری از کابل‌ها دچار خرابی شود، این موضوع باعث می‌شود که جریان برق به دستگاه نرسد و در نتیجه یخچال فریزر خاموش شود. بنابراین بسیار مهم است که، به منظور جلوگیری از مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی یخچال و خاموش روشن شدن یخچال، از سلامت تمامی اتصالات کابل و سیم‌ها اطمینان حاصل کنید.

2.خرابی ترموستات علت مهم خاموش شدن یخچال

خرابی ترموستات علت مهم خاموش شدن یخچال می‌تواند باشد، در حقیقت ترموستات یک قطعه بسیار مهم در یخچال است که دمای داخل دستگاه را تنظیم می‌کند. این قطعه ممکن است به دلایل گوناگونی خراب شود و در نتیجه دمای داخل یخچال بهم بریزد که در این حالت خرابی ترموستات علت خاموش شدن یخچال خواهد بود.

3.کم شدن گاز یخچال و علت مهم دیگری که یخچال را خاموش می‌کند

یکی از موارد دیگری که ممکن است علت مهم خاموش شدن یخچال و فریزر باشد، کم شدن گاز یخچال است. در هر یخچال، یک نوع خاصی از گاز وجود دارد که از طریق لوله‌ها در داخل دستگاه به جریان در می‌آید و باعث خنک شدن محیط داخلی یخچال می‌شود.

بدیهی است اگر میزان این گاز درون یخچال کم شود یا به طور کل گاز یخچال به هر طریقی تمام شود، دستگاه دیگر خنک نخواهد کرد و عملکرد آن متوقف شده و این شرایط می‌تواند علت خاموش شدن یخچال باشد.

4.نوسانات شدید برقی علتی دیگر برای خاموش شدن ناگهانی یخچال

نوسانات شدید در جریان برق نیز می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار به عنوان علت خاموش شدن یخچال فریزر در نظر گرفته شوند. این موضوع می‌تواند باعث خرابی دستگاه شده و حتی خطر سوختن برد و دیگر قطعات مهم را در بر داشته باشد. بنابراین،

توصیه می‌شود که از یک محاقظ برق در سر راه یخچال و منبع تغذیه برق استفاده شود. با استفاده از یک محافظ جلوی خاموش و روشن شدن یخچال را گرفته، و  باعث می‌شوید دستگاه‌های خانگی شما در معرض خطر نباشند و عمر مفید آنها افزایش یابد.

برای تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود احتیاج به تعمیرکار دارید؟

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال

تشخیص علت خاموش شدن ناگهانی یخچال باید توسط تکنسین و تعمیرکار به صورت دقیق برسی شود تا مشکل را برطرف کند اما گاهی ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی یخچال از موتور دستگاه شما باشد ولی باز بهتر است با مشاوران ما با شماره 09214104100 در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

نشانه های مهم خاموش شدن یخچال

در هنگام بروز خاموش، یکی از بزرگترین ترس‌ها می‌تواند سوختن موتور یخچال باشد. در این رابطه نکات بسیار مهمی در تعمیر یخچال فریزر وجود دارد که می‌تواند به شما در تشخیص علت مهم خاموش شدن یخچال کمک کند تا تشخیص دهید، آیا موتور یخچال دچار سوخته است یا خیر؟.

در همین رابطه اگر یخچال شما دارای یک نمایشگر است، می‌توانید از آن استفاده کنید تا خطاها یا پیام‌های مربوط به موتور را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. اما اگر نمایشگر وجود ندارد و می‌خواهید تشخیص دهید که آیا علت از کار افتادن یخچال به موتور مرتبط است یا نه، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

1. لامپ‌های داخل یخچال و نشانه‌ای برای سوختن موتور یخچال

وقتی درب یخچال را باز می‌کنید، لامپ‌های داخلی باید روشن شوند. اگر لامپ‌ها روشن شوند اما هنوز دما داخل یخچال به درستی کار نکند و یا صدای عملکرد موتور و کمپرسور به گوش نرسد، ممکن است موتور دچار مشکل شده باشد. این حالت یعنی برق در سیستم جریان دارد و کمپرسور به وظیفه خود عمل نمی‌کند.

2. توجه به صداهای عجیب و اطمینان از سلامت موتور یخچال

در روند بررسی علت مهم خاموش شدن یخچال، برای اطمینان حاصل کردن از سلامت موتور یخچال و کمپرسور اگر، صداهای نامعمولی مانند صدای دستگاهی که نمی‌تواند به درستی کار کند، یا دستگاهی که به طور مداوم تلاش می‌کند برای کار کردن به گوشتان رسید، بدانید که نشانه‌هایی از وجود مشکل در کمپرسور و موتور هستند.

3. دمای بالای داخل یخچال و ارتباط آن با علت مهم خاموش شدن یخچال

اگر دمای داخل یخچال به طور قابل توجی افزایش باید و مواد غذایی داخل آن دچار خرابی و فساد شوند، این نیز ممکن است نشانه‌ی مهم دیگری در ارتباط با وجود هرگونه مشکل در موتور یخچال باشد.

4. علت خاموش شدن یخچال می‌تواند خرابی فن باشد

در صورت خرابی و بروز هرگونه اشکالی در روند کاری فن یخچال باید آماده باشید که شاهد بروز مشکلات بیشتری مانند خاموش شدن یخچال فریزر باشید. یکی از مهمترین قطعات که می‌تواند علت مهم خاموش شدن یخچال فریزر باشد.

فن یکی از مهمترین قطعات در سیستم یخچال شما عزیزان است. فن مربوط به کمپرسور درست در کنار کمپرسور و موتور یخچال واقع شده است. اگر فن به درستی عمل نکند و دچار خرابی باشد، کمپرسور ممکن است بیش از حد گرم شود و در نتیجه از کار بیافتد.

5. سوختن یا خراب شدن برد الکترونیکی در داخل یخچال

در مواردی ممکن است خراب شدن یا سوختن برد الکترونیکی موجود در داخل یخچال و فریزر، علت مهم خاموش شدن یخچال باشد. برد الکترونیکی وظیفه کنترل تمام عملکرد‌های دستگاه شما را بر عهده دارد و می‌تواند به نام مغز متفکر این دستگاه‌ها نیز شناخته شود. در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض برد الکترونیکی یخچال به خدمات فنی قابل اعتماد نیاز دارید.

پیشنهاد ما به شما : مطالعه تست موتور یخچال

تعمیر یخچال جنرال الکتریک قدیمی

برای رفع مشکل یخچال خود با ما در تماس باشید

در صورتی که یخچال فریزر یا ساید بای ساید شما با مشکلی روبرو شد و یا علت از کار افتادن یخچال را نمیدانید به منظور انجام تعمیرات، شما می‌توانند با تعمیرگاه مجاز بعنوان یک مرکز معتبر تعمیرات یخچال در تهران تماس بگیرید. در اولین تماس، ابتدا یکی از متخصصان ما در یک مشاوره تلفنی تلاش می کنند ایراد دستگاه را پیدا کنند. در این مرحله در صورتی که مشکل جزئی ای وجود داشته باشد شما قادر خواهید بود خود، آن را برطرف نمایید. در غیر این صورت، می توانید درخواست کنید که یکی از متخصصان ما برای رفع مشکل در منزل یا محل مورد نظر شما حضور یابند. در این حالت، تکنسین های ما ظرف مدت حداکثر۲ ساعت در محل حاضر شده و به ارائه سرویس و خدمات می پردازند.

لیست نمایندگی تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید

نمایندگی تعمیرات یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

نمایندگی تعمیرات یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیرات یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیرات یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

نویسنده: تیم تولید محتوا سامی تکنیک

6 دیدگاه

  • سلام علت خاموش شدن یخچال قدیمی هم همین موارد است یاموتور سوخته؟

    • سلام دوست عزیز
      علت خاموش شدن یخچال قدیمی و یا همان موتور های سوخته همین موارد است .

  • ممنون میشم در مورد صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن هم بفرمایید زمانی که موتور یخچال خاموش میشه صدا میدهد آیا مشکلی هست؟

    • دوست عزیز سلام
      بله رینگ و پیستون داخل موتور کمچرسور دستگاه شما گشاد کرده و تنها راه آن تعویض موتور است

  • ممنون میشم در مورد صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن هم بفرمایید زمانی که موتور یخچال خاموش میشه صدا میدهد آیا مشکلی هست؟

    • دوست عزیز سلام
      با سپری شدن طول عمر یخچال این اتفاق می افتد و جز مشکل محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *