علت آب دادن یخچال سامسونگ

علت آب دادن یخچال سامسونگ

دوست من, از رای شما سپاسگذاریم.

معمولاً علت آب دادن یخچال سامسونگ به دلایل بسیار ساده‌ای رخ می‌دهد و به‌راحتی می‌توان آن را برطرف کرد تا نیازی به تعمیر یخچال سامسونگ نداشته باشید. اما گاهی مشکل علت جمع شدن آب در کف یخچال سامسونگ نشان‌دهنده خرابی قطعات مهم یخچال است و باید برای حل نشت آب از زیر فریزر سامسونگ از تکنسین‌های تعمیر یخچال کمک بگیرید و یا با مشاوران ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

علت جمع شدن آب در یخچال سامسونگ

علت های مختلفی برای جمع شدن آب در کف یخچال وجود دارد اما مهمترین دلیلی که باعث نشتی آب در یخچال سامسونگ میشود را برای شما بیان کردیم. بعضی  از رایج ترین دلایل اب دادن یخچال سامسونگ عبارتند از:

خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال از ورود هوا به داخل یخچال جلوگیری می کند. اگر این لاستیک پاره، فرسوده یا شل شود، هوا وارد یخچال می شود و باعث ایجاد میعان می شود. میعان به مایع تبدیل می شود و می تواند از درب یخچال نشت کند.

لوله تخلیه آب یخچال

لوله تخلیه آب برای جمع آوری آب از اواپراتور یخچال طراحی شده است. اگر این لوله مسدود شود، آب نمی تواند به درستی تخلیه شود و می تواند از یخچال نشت کند.

خرابی قطعات دیفراست

عملیات دیفراست به طور منظم برای ذوب یخ از روی اواپراتور یخچال انجام می شود. اگر قطعات دیفراست مانند المنت، ترموفیوز یا سنسور دیفراست خراب شوند، عملیات دیفراست به درستی انجام نمی شود و می تواند باعث شود که یخ روی اواپراتور جمع شود. این تجمع یخ می تواند باعث نشتی آب از یخچال شود.

خرابی یخساز

اگر یخساز یخچال شما خراب شود، ممکن است آب از آن نشت کند.

خرابی شیر ورودی آب

شیر ورودی آب به یخساز یخچال آب را تامین می کند. اگر این شیر خراب شود، ممکن است آب از آن نشت کند.

خرابی فیلتر آب

فیلتر آب به حذف ناخالصی ها از آب کمک می کند. اگر فیلتر آب شما کثیف یا مسدود شده باشد، ممکن است باعث نشتی آب از یخچال شود.

گرفتگی مسیر تخلیه آب

مسیر تخلیه آب برای جمع آوری آب از اواپراتور یخچال طراحی شده است. اگر این مسیر مسدود شود، آب نمی تواند به درستی تخلیه شود و می تواند از یخچال نشت کند.

برای علت آب دادن یخچال سامسونگ اگر شما متوجه شدید که یخچال شما آب نشت می کند، ابتدا باید محل نشتی را پیدا کنید. سپس می توانید سعی کنید مشکل را خودتان برطرف کنید یا با مشاوران ما در تماس باشید تا به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند. اگر مشکل توسط خودتان و راهنمایی مشاوران برطرف نشد برای شما کمتر از 1ساعت تکنسین اعزام شود.

برای تعمیر نشتی آب از یخچال سامسونگ دنبال تعمیرکار هستی؟

4 علت جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای یخچال سامسونگ

مسدود شدن لوله تخلیه: آب حاصل از ذوب شدن برفک‌ها از طریق یک لوله تخلیه به بیرون هدایت می‌شود. اگر این لوله مسدود شود، آب نمی‌تواند به بیرون تخلیه شود و در زیر جا میوه‌ای جمع می‌شود.

خرابی لاستیک دور درب: لاستیک دور درب یخچال وظیفه دارد از ورود هوای گرم به داخل یخچال جلوگیری کند. اگر این لاستیک خراب شود، هوای گرم وارد یخچال می‌شود و باعث می‌شود که برفک‌ها سریع‌تر ذوب شوند. آب حاصل از ذوب شدن برفک‌ها نیز به دلیل مسدود بودن لوله تخلیه، در زیر جا میوه‌ای جمع می‌شود.

وجود مواد غذایی گرم در یخچال: قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال باعث می‌شود که هوای داخل یخچال گرم شود و برفک‌ها سریع‌تر ذوب شوند. آب حاصل از ذوب شدن برفک‌ها نیز به دلیل مسدود بودن لوله تخلیه، در زیر جا میوه‌ای جمع می‌شود.

خرابی سیستم دیفراست: سیستم دیفراست وظیفه دارد که برفک‌های یخچال را ذوب کند. اگر این سیستم خراب شود، برفک‌ها روی اواپراتور یخ می‌زنند و باعث می‌شوند که آب حاصل از ذوب شدن برفک‌ها به بیرون تخلیه نشود.

رفع مشکل نشت آب از یخچال سامسونگ

برای رفع مشکل جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای یخچال سامسونگ، باید ابتدا علت مشکل را شناسایی کنید. سپس می‌توانید با انجام مراحل زیر مشکل را برطرف کنید:

لوله تخلیه را بررسی کنید: اگر لوله تخلیه مسدود شده باشد، آن را با استفاده از یک سیم نازک یا یک سوزن تمیز کنید.

لاستیک دور درب را بررسی کنید: اگر لاستیک دور درب خراب شده باشد، آن را تعویض کنید.

مواد غذایی گرم را در یخچال قرار ندهید: قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال، آنها را به دمای محیط برسانید.

یخچال را به طور منظم برفک زدایی کنید: اگر سیستم دیفراست خراب شده باشد، یخچال را به طور دستی برفک زدایی کنید.

نشت آب از زیر فریزر سامسونگ

علت آب دادن فریزر سامسونگ زمانی است که در ساید بای ساید نشتی آب از ریر فریزر اتفاق بیافتد. در این حالت مشکل مربوط به شلنگ ورودی آب است که در داخل درب کارگزاری شده است و یا نشت آب از زیر فریزر مربوط به قطعات دیفراست باشد.

جمع شدن آب در یخچال سامسونگ

خرابی شیر ورودی آب یخچال سامسونگ

شیر ورودی آب یخچال سامسونگ یک قطعه مکانیکی است که آب را از لوله آب شهری به یخساز یخچال تامین می کند. این شیر با استفاده از یک سوپاپ برقی کنترل می شود. اگر شیر ورودی آب خراب شود، ممکن است آب از آن نشت کند.

علائم خرابی شیر ورودی آب یخچال سامسونگ عبارتند از:

  • نشتی آب از پشت یخچال
  • عدم کارکرد یخساز
  • کم بودن فشار آب یخساز

عیب یابی خرابی شیر ورودی

برای عیب یابی خرابی شیر ورودی آب یخچال سامسونگ، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

یخچال را از برق بکشید.

لوله آب ورودی به یخساز را جدا کنید.

 برای رفع علت آب دادن یخچال سامسونگ میتوانید با استفاده از یک مولتی متر، ولتاژ برق ورودی به شیر ورودی آب را بررسی کنید. اگر ولتاژ برق وجود نداشت، مشکل از شیر ورودی آب است. در غیر این صورت شیر ورودی را با استفاده از یک فشارسنج تست کنید. اگر فشار آب کم بود، مشکل از شیر ورودی آب است. اگر تشخیص دادید که خراب است، باید آن را تعویض کنید. برای تعویض شیر ورودی آب یخچال سامسونگ و رفع علت جمع شدن آب در کف یخچال سامسونگ باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

آب ریزی یخچال سامسونگ

لیست نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ

 نمایندگی تعمیر یخچال در شمال تهران

تجریش- پارک وی- الهیه-قلهک- مقدس اردبیلی- جردن- پاسداران- دروس- زعفرانیه- مدنی- شهرک محلاتی- فرشته- هروی- سهروردی- قیطریه- اندرزگو- آجودانیه- ازگل- دیباجی

33 201 264

266 94 227

نمایندگی تعمیر یخچال در غرب تهران

مرزداران- صادقیه- شهرک غرب- جلال آل احمد- اکباتان- پونک- سعادت آباد- چهار دیواری- اشرفی اصفهانی- بلوار ابوذر- بلوار فردوس غرب و شرق- باغ فیض- جنت آباد جنوبی

440 82 443

175 70 440

نمایندگی تعمیر یخچال در مرکز تهران

ولیعصر- آ اس پ- امام خمینی- یوسف آباد- امیر آباد- فاطمی- کردستان- ونک- تخت طاووس- عباس آباد- مطهری- بهشتی- گاندی- کریم خان- چمران- مولوی- آپادانا- بلوارکشاورز

58 02 58 88

نمایندگی تعمیر یخچال در شرق تهران

پیروزی- تهران پارس- شهدا- بهارستان- سبلان-نظام آباد- مدنی- گرگان- هفت حوض- نارمک- رسالت- فرجام- هنگام- امام حسین- نیروی هوایی- دلاوران- خیابان دماوند- اهنگ

37 26 40 77

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *